فارغ از ارتباطات دنیای مجازی، گروه نویسندگان زمانا دور هم جمع می‌شوند تا علاوه بر شناخت و تبادل نظر رو در رو با یکدیگر دانش خود را با هم به اشتراک بگذارند.

سومین نشست زمانا

در ابتدای سومین نشست زمانا، این صبا روفه گر بود که روند راه اندازی یک استارتاپ را بر پایه نظریات پاول گراهام تشریح کرد. پاول گراهام که هکری کارکشته است و موسسه او تا به امروز در راه اندازی بیش از ۵۰۰ استارتاپ موفق نقش موثری داشته است، به خاطر تالیفات خود از جمله وبلاگ شخصی و کتاب هکرها و نقاش ها شهرت یافته است، او را می‌توان یکی از نظریه پردازان اصلی در زمینه استارتاپ‌ها دانست. 

صبا روفه‌گر در نشست سوم زمانا

ارائه دوم به میثم ارفعی اختصاص داشت که بر پایه تحقیقات جدیدی که بر روی ارتباطات بین انسان‌ها انجام شده است، ارتباطات انسانی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داد. او در ارائه خود با اشاره به نظریات فروید و فروم درباره  ارتباطات، تاکید کرد که تلاش برای نمایش تصویر ایده‌آل از خود در شبکه های اجتماعی روز به روز ما را به انسان‌های تنهاتری تبدیل خواهد کرد.

در ارائه نهایی نیز، مهری سیاه‌ریش با نمایش ویدیوهایی درباره عدم آگاهی ما در اشتراک اطلاعات و عدم شناخت کافی از دسترسی‌های مورد نیاز برنامه‌های موبایل، دلایل سازمان‌های تجاری و دولتی را در رصد اطلاعات شخصی ما تشریح کرد. هرچند او معترف بود که راه گریز همیشگی از رصد اطلاعاتمان وجود ندارد ولی بر راهکارهایی از جمله مهاجرت به نرم افزارهای متن‌باز و استفاده از افزونه‌های مناسب بر روی مرورگر تاکید کرد.

از جمله برنامه‌های جانبی نشست، می‌توان به نمایش ویدیویی‌هایی TED با موضوع رهبری و شبکه‌های عصبی اشاره کرد. 

نشست سوم زمانا با معرفی مسابقه عکاسی، طراحی و تصویرسازی با موضوع نیمه تاریک تکنولوژی به پایان رسید.