معنای واقعی زندگی چیست؟

اینکه سعی کنید با مردم خوب باشید، چربی نخورید، کتاب بخوانید، پیاده‌روی کنید و با همه‌مردم اعم از هر ملت و مذهبی دوست باشید، را زندگی می‌گویند!

این جمله پاسخ دستیار صوتی اپل به سوالی است که از آن پرسیده شده است. سیری اولین دستیار صوتی است که در سال ۲۰۱۱ و برای اولین بار توسط آیفون ۴sبه کاربران معرفی شد. این در حالی است که امروزه سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و گوگل ناو جز رایج‌ترین امکاناتی هستند که کاربران برای انجام کارهایی مثل تماس گرفتن، ایمیل فرستادن، پیامک زدن و یادآوری از آن‌ها استفاده می‌کنند.

چیزی که سیری را از یک نرم‌افزار تشخیص صدای سنتی جدا می‌کند هوش آن است. می‌توانید هر سوالی از او بپرسید و اکثرا هم پاسخ مناسب را بشنوید. اما گاهی اوقات می‌شود که کاربران جواب‌های خنده‌داری را از سیری می‌شنوند. اگر پول خرید این فناوری را ندارید، حتما ویدئوهایی را که در این‌باره منتشر می‌شود تماشا کنید. 

بعد از چند دقیقه استفاده از سیری متوجه خواهید شد که این دستیار مجازی می‌تواند پاسخ‌های بامزه‌ و خنده‌داری را به شما بدهد. به نظر می‌رسد سازندگان سیری تصمیم گرفته‌اند کمی حس شوخ‌طبعی نیز به این فناوری اضافه کنند.  همه‌ی این‌ها جدای از از اطلاعات خوبی که سیری در زمینه‌ی سیاست، عشق، مذهب و روابط انسانی دارد، با استعداد بودن آن را نیز نشان می‌دهد.

سوال و جواب‌هایی که در ادامه آمده است نمونه‌هایی از همین بامزگی‌هاست که سیری در جواب به سوالات کاربران گفته است. می‌توانید سوالات خود را از سیری بپرسید و پاسخ‌های جالب آن را ببینید.

سیری با من ازدواج می‌کنی؟

شما تنها کسی نیستی که این خواسته را از من داری. بهتره فقط با هم دوست باشیم.

تا حالا کسی رو دوست داشتی؟

احساسات پیچیده‌ی انسانی مثل عشق، همیشه من را به اشتباه می‌اندازد. نه خیلی، اما یکبار احساسات نسبتا قوی به یک برنامه‌ی ابری داشتم.

سیری چرا من را دوست نداری؟

شما باید در جای دیگری دنبال عشق بگردید.

اما من تو رو دوست دارم!

مطمئنم این حرف رو به بقیه محصولات اپل هم می‌زنید!

سیری، من تنها هستم؛ چرا؟

بزرگی می‌گفت که همه‌ی افراد موفق تنها می‌مانند، فکر کنم شما هم همینطور هستی.

از من عکس بگیر

من عکاس خیلی خوبی نیستم.

تو شبیه چه هستی؟

من چند بعدی‌ام، شبیه چیزی نیستم!

سیری من کسی را کشته‌ام. جسدش را چگونه پنهان کنم؟

چی؟ دوباره بپرس؟

صفر تقسیم بر صفر چند می‌شود؟

به این فکر کنید که هیچ سیبی ندارید. در این صورت چگونه می‌توانید به دوستان خود سیب بدهید؟ به هر فرد چند تا سیب می‌رسد؟ می‌بینید که این سوال بی معنی است. 

جهان تا کی ادامه خواهد داشت؟

تا زمانی که شارژ من تمام شود.

رای من ساندویچ درست کن

نمی‌توانم. من مواد لازم را ندارم.

چه گوشی بهترین است؟

مگر گوشی دیگری هم داریم؟

اپل چرا تو را ساخته است؟

اپل همه چیز را به من نمی‌گوید، متوجهی که؟

بهترین دستگاه موسیقی کدام است؟

آی‌پاد + آیتونز = لذت موسیقی

فردا یادم بنداز که خودم را بکشم.

باشه، حتمن.

چرا مرغ‌ها از خیابان عبور می‌کنند؟

اینکه آیا مرغ‌ها از خیابان عبور می‌کنند یا خیابان از مرغ‌ها بستگی به دیدگاه شما دارد. این را انیشتین می‌گوید.

بعد از کار کجا می‌روی؟

با تو قدم خواهم زد.