شاید این رویای هر گیمری باشد که روزی برسد که در ازای بازی کردن پولی دریافت کند و یا حتی از این طریق میلیونر شود. هر چند تحقق این رویا غیرممکن به نظر می‌رسد اما کم نیستند افرادی که این راه را برای تأمین مایحتاج زندگی خود انتخاب کرده‌اند. از یک تِستر ساده بگیرید که مبلغ ناچیزی به‌عنوان ماهیانه دریافت می‌کند تا یک بازی باز حرفه‌ای که می‌تواند با شرکت در یک تورنمنت، پولی برابر با ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و گاهاً بیشتر دریافت کند.

البته استعفا و ترک تحصیل قبل از شروع به کسب درآمد در حوزه بازی، به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. این متن اصلاً درباره «یک شبه میلیونر شدن با گیم» نیست، اگر کسب درآمد توسط گیمینگ راحت بود، الان تمام گیمرها باید پول پارو می‌کردند ولی چند پیشنهاد کوچک برای شمایی که می‌خواهید از بازی کردن پول دربیاورید.

درباره بازی‌ها بنویسید

یکی از بهترین و دم دست‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد در این حوزه این است که درباره بازی‌ها بنویسید؛ مثلاً آن‌ها را مورد نقد و بررسی قرار دهید و مقالاتی راجع به آن‌ها بنویسید و درنهایت یا مطالبتان را خودتان انتشار دهید یا در اختیار یک ناشر قرار دهید. ناشران مطالب حوزه بازی‌های کامپیوتری امروزه کم نیستند و اکثر وب‌سایت‌ها و مجلات مربوط به گیم خریدار مطالب خوب و ناب در این‌باره هستند.

بازی‌ها را تست کنید

تمام شرکت‌های بازی‌سازی افرادی را به‌عنوان تستر استخدام می‌کنند. تسترها وظیفه آزمودن بازی‌های درحال‌ توسعه را بر عهده دارند. این افراد معمولاً پول چندان بالایی دریافت نمی‌کنند و حتی گاهی به‌صورت افتخاری و داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند.

البته درآمد تسترها در بازی‌های بسیار بزرگ به ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار هم می‌رسد؛ چرا که فرد علاوه بر وظیفه آزمودن بازی، باید رازدار خوبی باشد و تا تاریخ مشخصی هیچ اطلاعاتی از بازی را لو ندهد. این کار کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی زمانی که حقوق آن‌چنانی گرفتید متوجه می‌شوید که کار چندان سختی هم پیش رو ندارید.

اکانت خود را بفروشید

کسانی در دنیای بازی‌های آنلاین هستند که اکانت خود را که با زحمت به درجات بالا رسانده‌اند و پس از مدتی این اکانت‌ها را با قیمت‌هایی باورنکردنی می‌فروشند. در حال حاضر اکانت بازی‌های clash of clans و World of Warcraft بیشترین خریدار را دارند. این راه یکی از بهترین راه‌های میلیونر شدن است.

در مسابقات شرکت کنید

این راه فقط به بازی‌بازان خیلی حرفه‌ای توصیه می‌شود. مسابقات بازی‌های کامپیوتری که اصطلاحاً به آن‌ها eSport گفته می‌شود جایزه‌های بسیار پرارزشی دارند. مثل مسابقات جهانی Dota 2 که جایزه‌ی نفر اولش یک‌میلیون دلار است. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید درنگ نکنید و در مسابقات کشوری شرکت کنید تا شاید برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام شدید.

البته جالب است بدانید که گاهاً برندهای بزرگ مثل Adidas، Nike، Redbull و ... اسپانسری افراد حرفه‌ای را بر عهده می‌گیرند و پول و امکانات خوبی در اختیارشان قرار می‌دهند.

تجربیات خود را بفروشید

وب‌سایت‌هایی مثل آمازون از دفترچه‌های pdf‌ای که به راه‌حل‌ها و تجربیات گیمرهای مختلف در مورد بازی‌ها مربوط است پرشده است. این دفترچه‌ها توسط گیمرها نوشته‌شده که اکثراً درباره‌ی بازی‌های آنلاین بوده و با قیمت حدود ۱۰ الی ۳۰ دلار فروش خوبی دارند. اگر راه‌های جالبی درباره بازی‌ها می‌دانید آن را به‌صورت یک دفترچه ارائه دهید.

تمام راه‌های ذکر شده در این مقاله فقط یک پیشنهاد هستند و یک راه ۱۰۰٪ تضمینی برای کسب درآمد در حوزه‌ی بازی نیستند. شاید این راه‌ها پیش ‌پا افتاده و ساده به نظر بیایند، ولی باید گفت که برای موفقیت در این عرصه باید هم گیمر خوبی باشید، هم سطح سواد و اطلاعات خود را از بازی‌سازی افزایش دهید.