آیا می‌توان آینده‌ای فراتر از ارتباط مغزها و کپی‌برداری از ذهن‌ها را تصور کرد؟ این سخنرانی‌های تد ثابت می‌کنند که ذهن هیچ محدودیتی ندارد و این تکنولوژی است که هنوز محدود است و با گسترش و توسعه‌ی آن ما قادر خواهیم بود هر چیزی را به دست آوریم.

۱) ارتباط ذهن با ذهن، چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

ژولیانو پینیتو (۲۹ ساله) توانسته به موفقیت بزرگی دست پیدا کند، با این‌که او در یک حادثه‌ی رانندگی فلج شده و از ناحیه‌ی میانی قفسه سینه تا نوک انگشتان پا هیچ حسی ندارد، اولین شوت بازی افتتاحیه‌ی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را او زده است، تنها با فکر کردن.

اگر کسی دچار ضایعه‌ی کامل نخاعی شود، ارتباط امواج مغزش با عضلات از بین می‌رود و دیگر نمی‌تواند حرکت کند، اما امواج مغزی هم‌چنان وجود دارند. بنابراین محققان توانسته‌اند این امواج را استخراج کنند (یک ماشین ارتباط مغزی) و حرکت دوباره را ایجاد کنند. میگول نیکولسیس اکنون در تلاش است تا این تحقیقات را گسترش دهد، وی به دنبال راه‌حل‌هایی برای برقراری ارتباط بین دو مغز است. میگول نیکولسیس در پایان صحبت‌هایش اشاره می‌کند که من نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ فقط می‌دانم روزی که نوه‌هایمان با فکر کردن از اینترنت استفاده می‌کنند و یا افراد از طریق ارتباط مغز با هم صحبت می‌کنند، همه به یاد خواهند آورد که اساس این کار با شوتی باورنکردنی در جام جهانی ۲۰۱۴ آغاز شد.

۲) دخترم، همسرم، ربات‌های ما و تلاش برای جاودانگی

مارتین روتبلت که پس از تغییر جنسیت نام خود را به مارتینا تغییر داده است بنیان‌گذار Sirius XM می‌باشد، اما در این سخنرانی تد او بسیار اندک راجع به امواج ماهواره‌ای که اختراع کرده است، صحبت می‌کند. بیشتر صحبت‌های وی به عشق، هویت، خلاقیت و امکانات نامحدودی مرتبط می‌شود که تکنولوژی در اختیار افراد می‌گذارد. او ماجرای مبتلا شدن دخترش به بیماری ناعلاج فشارخون ریوی و تلاش‌هایش برای کشف داروی این بیماری را توضیح می‌دهد و در ادامه از تحقیقاتی که برای طول عمر ذهن انجام می‌دهد صحبت می‌کند.

وی معتقد است مجموعه‌ای از رفتارها، شخصیت، خاطرات و احساساتی که امروزه روی گوگل، فیسبوک و... تولید می‌شوند در آینده‌ای نزدیک قابلیت تبدیل شدن به فایل‌‌های کامپیوتری واحد را خواهند داشت، فایل‌هایی که هریک نمایانگر جزییات رفتار اشخاص است و می‌تواند شخصیت انسان را به موجودیتی جاودان تبدیل کند.

۳) چگونه با ذهن خود بازوی شخص دیگری را کنترل کنیم؟

در این ویدیوی هیجان‌انگیز، گِرگ گِیج (Greg Gage) در مورد علم اعصاب و انقلابی که در پی به راه‌انداختن آن بوجود آمده است صحبت می‌کند. طبق گفته‌های او مغز عملکرد بسیار پیچیده و شگفت‌آوری دارد، زمانی‌که شما می‌خواهید دست خود را تکان دهید سیگنال‌هایی از مغز شما به دست‌تان فرستاده می‌شود و بنابراین شما می‌توانید دست خود را حرکت دهید. اگر بتوان این سیگنال‌ها را به دست فرد دیگری فرستاد باعث حرکت دست وی خواهد شد. این آزمایش را در ویدیوی فوق‌العاده‌ی زیر تماشا کنید.

۴) برنامه‌نویسی باکتری‌ها برای تشخیص و یا حتی درمان سرطان

باکتری‌هایی که در بدن انسان‌ها وجود دارند بسیار بیشتر از ستارگانی هستند که در کهکشان‌ها هستند. از طرف دیگر تکنولوژی‌ با چنان سرعتی در حال رشد است که اکنون روی باکتری‌ها نیز برنامه‌نویسی صورت می‌گیرد. حقیقتی که در مورد باکتری‌ها وجود دارد این است که آن‌ها می‌توانند داخل تومورها رشد کنند، بنابراین با استفاده از باکتری‌های بی‌ضرر و برنامه‌نویسی کردن آن‌ها می‌توان سرطان را تشخیص داد. همان‌گونه که در ویدیوی زیر خواهدید دید، تال دانینو  معتقد است که به زودی با این روش درمان سرطان ممکن خواهد شد.

۵) چگونه تکنولوژی، بدن انسان را دگرگون خواهد کرد؟

در این ویدیو از تد لوسی مک رای در مورد معماری بدن، مد و چگونگی تغییر و تحول بدن با تکنولوژی‌ها بحث می‌کند. او یک معمار بدن است و سعی در تجسم راه‌هایی برای ادغام بیولوژی و تکنولوژی دارد. وقتی زیست‌شناسی با فناوری ادغام شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ تصور کنید انسان بتواند بوی بدن خود را عوض کند، آن را تغییر و از لحاظ زیستی اصلاح کند، این کار منجر به تغییرات بسیاری در روابط و شیوه‌ی زندگی ما خواهد داشت.

۶) آیا مهندسی بافت منجر به پزشکی شخصی خواهد شد؟

قبل از این‌که دارویی وارد بازار شود، عملیاتی که روی آن صورت می‌گیرد تا صحت آن تضمین شود وقت و زمان زیادی را می‌گیرد و گاهی اوقات حتی بعد از وارد شدن دارو به بازار آن دارو به صورت پیش‌بینی نشده‌ای عمل می‌کند و به انسان‌ها آسیب می‌رساند.

مهندسی بافت علمی است که در تلاش برای از بین بردن این مشکلات است. مدل‌هایی که توسط مهندسی بافت ایجاد می‌شوند می‌توانند به عنوان جایگزین‌های  بافتی اعضای بدن انسان کار کنند. بنابراین محققان می‌توانند با مهندسی بافت مدل‌هایی از قلب و مغز روی یک تراشه بسازند و سپس تست‌هایی که بر روی انسان قرار بود انجام شود را روی آن انجام دهند.

۷)‌ اندام‌‌های مصنوعی که به ما کمک می‌کنند بدویم، برقصیم و از صخره بالا رویم!

هیو هر یکی از دانشمندان مشهوری است که پاهای خود را در یک حادثه‌ی کوهنوردی از دست داده است. پس از این اتفاق او تحقیقاتی را در زمینه‌ی ادغام انسان با بیوتک (BioTech) انجام داد و موفق شد پاهایی بسازد که انعطاف‌پذیر باشند و دقیقا حس پای واقعی را به او بدهد. وی در سخنرانی‌اش توضیح می‌دهد که چگونه الکترومکانیک به بدن انسان متصل می‌شود و ناتوانایی‌های وی را از بین می‌برد. 

۸) اگر چاپگرهای سه‌بعدی ۱۰۰ برابر سریع‌تر باشند

جوزف دسیمون در این سخنرانی خود که اخیرا انجام شد تاکید می‌کند چاپ‌هایی که ما فکر می‌کنیم سه بعدی هستند، فقط یک چاپ دوبعدی هستند که بارها و بارها عمل چاپ روی آن‌ها تکرار می‌شود. او در این ویدیو از تحقیقات دو سالانه‌اش و روش جسورانه‌ای که از فیلم ترمیناتور۲ الهام گرفته  و منجر به چاپ با سرعت ۱۰۰ برابر بیشتر می‌شود سخن می‌گوید.

۹) آیا می‎‌‌توانیم حواس جدیدی برای انسان ایجاد کنیم؟

دیوید ایگلمن یکی از دانشمندان عصب‌شناسی در سخنرانی خود در مورد ایجاد حواس جدید برای انسان توسط جلیقه‌ای خاص صحبت می‌کند. طبق گفته‌های او به دلیل این‌که مغز ما به اندازه کافی تکامل پیدا نکرده، ما درک خوبی از واقعیت‌ها نداریم و او در تلاش است تا این محدودیت‌ها را از بین ببرد.

او می‌گوید ما در ام‌ولت (umwelt) خودمان قرار گرفته‌ایم. (هرگز نمی‌توانیم باور کنیم که چیزی فراتر از احساس ما وجود داشته باشد). آیا ما باید به همین ادراک همیشگی‌مان بچسبیم؟ یا به دنبال روش‌های تکنولوژیکی باشیم که می‌تواند این محدوده را گسترش دهد؟