کارآفرینان در طول راه‌اندازی کسب‌وکار خود تجربیات بسیاری بدست می‌آورند، با خواندن وبلاگ‌های آن‌ها می‌توان همان میزان تجربه را کسب کرد. میزان اطلاعات و بصیرتی که از این منابع بدست می‌آیند، فراوان هستند. در ادامه وب‌سایت‌هایی را معرفی می‌کنیم که مقالات و طرز فکرهایی که پشت آن‌ها وجود دارد، می‌تواند بصیرت و نگرشی فوق‌العاده در افراد ایجاد کند.

۱) FeldThoughts

FeldThoughts وب‌سایت شخصی براد فیلد است. او کارآفرین، نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی است که از اوایل سال ۱۹۹۰ کار خود را شروع کرده است. قبل از راه‌اندازی Foundry Group (یک شرکت سرمایه‌گذاری که بر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری اطلاعات که در مراحل اولیه‎‌ی کار خود هستند تمرکز دارد) او از بنیان‌گذاران Mobius Venture Capital و هم‌چنین Techstars بود. علاوه بر فعالیت‌های بسیار در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در حال حاضر رئیس مرکز ملی زنان و فناوری اطلاعات است و فعالیت‌های بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

پست‌های وبلاگ براد فلد موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد. آرشیو مطالب طبقه‌بندی شده و به راحتی می‌توان دسته‌بندی‌ها را از هم تشخیص داد. پست‌ها با تگ‌های مناسب پوشش داه شده و با یک جستجو می‌توان مطلب مورد نظر را پیدا کرد. ساختار، رنگ و فونت این وبلاگ ساده بوده و خواننده را برای مطالعه‌ی بیشتر سر ذوق می‌آورد.

۲) Tomasz Tunguz

وبلاگ Tomasz Tunguz  مختص استارتاپ‌هاست. Tomasz Tunguz وبلاگی بزرگ و جامع در حوزه‌ی چرخه‌ی حیات یک استارتاپ راه‌اندازی کرده است. پست‌های وبلاگ او عموما  پر از داده‌های قوی شامل نمودار و چارت‌های روند در بازار است. بینش او در زمینه‌ی استارتاپ‌ها برای بنیان‌گذاران به خصوص آن‌هایی که جدیدا شروع به کار کرده‌اند بسیار مفید است.

۳) Bothsides of the Table

وبلاگ Bothsides of the Table متعلق به مارک سوستر(mark suster) یکی از کارآفرینان برتر جهان است. او در این وبلاگ بینش خود را نسبت به کسب‌وکار از هر دو جنبه‎‌ی بنیانگذار و سرمایه‌گذار بیان می‌کند. بخشی از وب‌سایت سوستر به نام BothSidesTV  به مصاحبه‌ها اختصاص داده شده و ارزش چک کردن مداوم را دارد.

۴) Ben's Blog

Ben's Blog وبلاگ شخصی بن هورویتز است. بن هورویتز یکی از کارآفرینان آمریکایی، نویسنده و وبلاگ‌نویس است، او در سال ۲۰۰۹ با همکاری مارک اندرسون یک شرکت سرمایه‌‎گذاری بزرگ ساختند که هم‌اکنون نیز پابرجاست. بن هورویتز در وبلاگ شخصی‌اش بینش سنتی و حرفه‌ای خود را به کارآفرینان ارائه می‌دهد. مطالب بن همواره با یک شعر شروع می‌شوند، بیشتر پست‌های او کوتاه بوده و به راحتی قابل هضم هستند، در عین حال ارزشمند و حرفه‌ای.

۵) AVC

وبلاگ AVC متعلق به فرد ویلسون کارآفرین و سرمایه‌گذار برتر آمریکایی است. ویلسون از بنیانگذاران Union Square Ventures و هم‌چنین شرکت سرمایه‌گذاری نیویورک است که سرمایه‌ی بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند توئیتر، تامبلر، کیک‌استارتر و غیره را تامین کرده است. ویلسون با توجه به تجربه‌ی بسیاری که کسب کرده، پست‌های منحصر به فرد و مفید در وبلاگ خود ارائه می‌دهد. ویلسون روزانه در وبلاگ خود پستی را منتشر می‌کند و بسیاری از محتواهای او از نوع اینفوگرافیک‌‌ هستند.

۶) CDixon Blog

این وبلاگ به شخص کریس دیکسون تعلق دارد. او یکی از شرکای تجاری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر معروف به نام اندرسون هورویتز است، اما قبل از آن روی چند استارتاپ موفق مانند پینترست سرمایه‌گذاری کرده است. از استارتاپ‌هایی که خود دیکسون به راه انداخته می‌توان به siteAdvisor و Hunch اشاره کرد که هر دوی این استارتاپ‌ها توسط وی فروخته شده است. او در CDixon Blog بر روی شرکت‌های فردی تازه تاسیس شده و بازارها تمرکز کرده است و بینش قوی در مورد هر دو ارائه می‌کند.

۷) For Entrepreneurs

وبلاگ For Entrepreneurs توسط دیوید اسکوک ایجاد شده است. اسکوک معمولا در وبلاگش نتایج تحقیقات و جزئیات بسیاری در رابطه با استارتاپ‌های SaaS(شرکت‌هایی که نرم‌افزار به عنوان سرویس ارائه می‌کنند) ارائه می‌کند. برای بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های B2B این وبلاگ می‌تواند منبع خوبی باشد.

۸) Above the Crowd

یکی دیگر از وبلاگ‌هایی که پست‌های فوق‌العاده در مورد استارتاپ‌ها ارائه می‌کند Above the Crowd است که وبلاگ شخصی بیل گرلی یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر معروف می‌باشد. پست‌های گرلی برای درک روندهای جدید در فناوری و مدل‌ استارتاپ‌های موفق فوق‌العاده هستند.

۹) SethGodin

این وبلاگ متعلق به شخص ست گودین می‌باشد، او یک کارآفرین فوق‌العاده، بازاریاب و نویسنده است. او بنیانگذار Yoyodyne و  Squidoo است، اما احتمالا اگر شما او را می‌شناسید توسط کتاب‌های مشهورش این شناخت به وجود آمده است. او نویسنده ۱۷ کتاب بازاریابی است و از نویسندگان پرکاری است که روزانه وبلاگ خود را بروزرسانی می‌کند. بیشتر نوشته‌های او مرتبط با بازاریابی تخصصی و مطالبی است که کارآفرینان بایستی بدانند.

۱۰) Guy kawasaki

گای کاوازاکی یکی از مدیران بازاریابی دره سیلیکون است، او یکی از کارمندان اپل، مسئول بازاریابی مکینتاش در سال ۱۹۸۴ بود. کاوازاکی در صحبت کردن در مورد محصولاتی که دوست می‌دارد، مهارت خاص دارد. او نویسنده ۱۲ کتاب است و سرمایه‌گذاری تعدادی از استارتاپ‌ها را به عهده گرفته است. در این وبلاگ پرانرژی که عنوانش "چگونه جهان را تغییر دهیم" است گای کاوازاکی به ارائه‌ی توصیه‌های عملی برای افراد می‌پردازد. وبلاگ او کاملا متفاوت از سایر وبلاگ‌های شخصی است، شما شروع به خواندن پست‌ها می‌کنید و پس از تمام شدن متوجه می‌شوید که نویسنده چگونه شما را غرق در یک متن علمی کرد.

۱۱) The Growth Guy

ورنه هانریش یکی از نویسندگان فعالی است که اخیرا جزو ۱۰ نخبه برتر در زمینه‌ی کسب‌وکارهای کوچک انتخاب شد. او سازمان کارآفرینان و انجمن کارآفرینان دانشگاهی را تاسیس کرد که هر دو سازمان بین‌المللی هستند. در وبلاگش به صورت هفتگی پست‌های بسیار قوی درمورد روند کسب‌وکارهای کوچک در حال رشد و بهترین ترفند برای چنین شرکت‌هایی را منتشر می‌کند.

۱۲) Quicksprout

این وبلاگ توسط نیل پاتل ایجاد شده است، نیل پاتل از بنیانگذاران Crazy Egg، Hello Bar و KISSmetrics است و به عنوان تاثیرگذارترین فرد در وال استریت ژورنال معرفی شده است. او توسط پرزیدنت اوباما به عنوان برترین کارآفرینان زیر ۳۰ سال و توسط سازمان ملل متحد به عنوان یکی از برترین کارآفرینان زیر ۳۵ سال انتخاب شد. او در ایجاد ترافیک برای استارتاپ‎‌ها تخصص بالایی دارد. او در وبلاگ شخصی‌اش مطالب فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی دریافت ترافیک بیشتر به سایت، سئو و غیره ارائه می‌کند. 

۱۳) SteveBlank

استیوبلنک یکی از سرمایه‌گذاران نامی سیلیکون‌ولی است، بیش از سی سال در صنعت های‌تک فعالیت داشته و بیش از هشت استارتاپ راه‌اندازی کرده است. او در وبلاگ خود در مورد اصول و مبانی کارآفرینی صحبت می‌کند، بیشتر مطالب او در زمینه‌ی تخصصی‌اش یعنی توسعه‌ی مشتری است.

۱۴) Daniellemorrill

Daniellemorrill وبلاگ شخصی دانیل موریل است که فعالیت‌های بسیاری را در زمینه‌ی تکنولوژی و بازاریابی انجام داده است. او یکی از مربیان خوب استارتاپی است و علاوه بر آن موسس استارتاپ Y Combinator است. او در وبلاگ خود از مهارت‌ها و تجربه‌هایی که اخیرا در طی جمع‌آوری کمک‌های مالی کسب کرده است صحبت می‌کند. او مشاوره‌ی صادقانه و عملی برای کارآفرینان مشتاق ارائه می‌دهد.

۱۵) cloudpeeps

 کیت کندال از بنیانگذاران و موسسان cloudpeeps است، وبلاگ او شامل مشاوره‌های فوق‌العاده برای همه‌ چیز، از فرهنگ استارتاپی گرفته تا قوانین و مقررات کسب وکار، رهبری و خلاقیت است.

۱۶) Sivers

این وبلاگ متعلق به درک سیورز، برنامه‌نویس، وبلاگ‌نویس و کارآفرین است. وی CD Baby را در سال ۱۹۹۷راه‌اندازی کرد که اکنون حدود ۲۲میلیون دلار به فروش می‌رسد. او را می‌توان جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کارآفرین دنیا معرفی کرد. دانش و اطلاعات بی‌نظیر او درهمه‌ی پست‌هایش دیده می‌شود، اما با این حال او خود را دانش‌آموزی در حال یادگیری می‌داند. پست‌های او معمولا کوتاه اما کاربردی و لذت‌بخش هستند.

۱۷) Joel.is

Joel.is وبلاگ شخصی جوئل گاسکوئین موسس برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری اجتماعی بافر است. او در وبلاگ شخصی خود اغلب از درس‌هایی که در طول این مسیر بدست آورده صحبت می‌کند. اگر وبلاگ او را مشاهده کنید خواهید دید که چگونه مانند یک مشاور دلسوز شما را راهنمایی می‌کند. پست‌های او شما را برای ایجاد فرهنگ قوی استارتاپی و رشد آن راهنمایی می‌کند.