زندگی امروز ما بیش از حد دیجیتالی شده است، بنابراین این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که چگونه اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، روابط و زندگی شخصی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟ این سخنران‌های TED عمیقا به این سوال پاسخ می‌دهند.

۱) در ارتباط، اما تنها!

تکنولوژی واقعا هیجان‌برانگیز است، اما در حال حاضر ما را به مسیری هدایت می‌کند که دوست نداریم برویم. ما هم‌اکنون به روشی جدید برای "تنها بودن" در عین این‌که با هم هستیم عادت کرده‌ایم. این‌ها سخنانی هستند که شری ترکل روانشناس برجسته‌ی آمریکایی در سخنرانی تد خود بیان کرد.

وی معتقد است گفتگو کردن بسیار متفاوت با پیام‌هایی است که از طریق چت، توییتر و ایمیل رد و بدل می‌شوند، به وسیله‌ی این پیام‌ها واقعا نمی‌توان یکدیگر را شناخت و درک کرد. ما در خطر هستیم، بنابراین باید راهی پیدا کنیم که بتوانیم از تکنولوژی‌ها طوری استفاده کنیم که زندگی را دوست بداریم.

۲) برای تفکر پیوندی آماده شویم!

همه‌ی پستانداران اطراف مغز خود لایه‌‎ای به نام نئوکورتکس دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رفتارهای جدیدی به وجود بیاورند. این لایه ۲۰۰ سال پیش توسط نیاکان ما کشف شد. ری کورتزویل در ابتدا به بررسی این لایه و ساختار مغز می‌پردازد و سپس از قدرت تکنولوژی‌هایی آینده سخن می‌گوید. تا چند سال آینده با توسعه‌ی نانوربات‌ها و قدرتی که محاسبات ابری خواهند داشت جهش بزرگی در قدرت مغز ایجاد خواهد شد.

۳) صدای توییتر و کاربرانش

ایوان ویلیامز یکی از موسسان شبکه‌ی اجتماعی توییتر است که در ویدیوی زیر اطلاعات فوق‌العاده‌ای از شرکتش و کاربران این رسانه‌ی اجتماعی ارائه می‌کند. ایده‌ی اصلی و جذاب توییتر در این است که شما باید در ۱۴۰ کاراکتر سخن خود را بگویید، این محدودیت می‌تواند قدرت خلاقیت شما را افزایش دهد و بهترین راه برای بیان جمله‌تان پیدا کنید. علاوه بر این شما می‌توانید لحظات به‌یاد ماندنی زندگی‌تان را با کسانی که به شما علاقه دارند به اشتراک بگذارید. بنیانگذار توییتر معتقد است که این رسانه‌ی اجتماعی به زودی زندگی بسیاری از افراد را تغییر خواهد داد.

۴) رسانه‌های جمعی و پایان جنسیت!

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی نفوذ بسیار زیادی بر جهان و اتفاقات آن دارند. آیا این بدین معناست که به زودی رسانه‌های جمعی ما را ازشر پیش‌فرض‌های پوچی که در مورد جنسیت وجود دارد خلاص خواهد کرد؟

جوانا بلکی اشاره می‌کند که رشد سریع رسانه‌های اجتماعی و جایگزین شدن رسانه‌های سنتی با آن‌ها و هم‌چنین تعداد کاربران زن بیشتر نشان می‌دهند که تحولات عظیمی در انتظار آینده‌ی رسانه‌ها می‌باشد.

۵) وب‌سایت‌های جهان چگونه برای شما و یک میلیارد نفر دیگر طراحی می‌شوند؟

طراحی تجربیات دیجیتال نوعی از طراحی است که نسبت به سایر انواع طراحی کمتر به آن پرداخته شده است، اما روزانه توسط میلیاردها نفر از مردم استفاده می‌شود. مارگارت گولد استوارت مدیر طراحی محصول فیسبوک در مورد اهمیت طراحی دیجیتال و این‌که کوچک‌ترین بهبودها چه تاثیر بزرگی در زندگی اشخاص می‌گذارد صحبت کرد.

۶) چگونه برخی ویدیوها به شکل ویروسی همه‌گیر می‌شوند؟

همه‌ی انسان‌ها دوست دارند در حرفه‎‌ی خود خواننده، کمدین و یا هر شغل دیگری که دارند مشهور شوند، چند سال قبل این شهرت به سختی ایجاد می‌شد اما امروزه با ویدیوهای آنلاین و کمی خلاقیت این رویا برای هر کسی قابل دسترس است. کوین آلوا یکی از مدیران جوان یوتیوب چند ویدیوی جالب که اخیرا پربازدید بودند را معرفی می‌کند و چرایی آن‌ها را بررسی می‌کند.

۷) تاوان شرم و رسوایی

رسوایی‌هایی که انقلاب دیجیتالی به وجود می‌آورد کم نیستند و تعداد افرادی که بر اثر این رسوایی‌ها و تحقیرها مرگ را به زندگی ترجیح می‌دهند، روز به روز در حال افزایش است. مونیکا لوینسکی زنی که مسیر و رابطه‌ی اشتباهش با رئیس جمهور یک شبه از موضوعی کاملا خصوصی به کل جهان منتقل شد از نقش رسانه‎‌ها و اینترنت در به وجود آمدن چنین مشکلاتی صحبت می‌کند. به اعتقاد او تنها چیزی که ما نیاز داریم یک انقلاب فرهنگی است و تغییر رفتار شروعی برای تحول باورها و عقاید است.

۸) چگونه در رسانه‌های اجتماعی جلب توجه کنیم؟

الکس اهانین موسس شبکه‌ی خبری اجتماعی Reddit در حدود ۴ دقیقه و با مثال جذاب صلح سبز توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان در رسان‌ه‌های اجتماعی جلب توجه کرد. به گفته‌ی او اگر می‌خواهید موفق شوید باید کنترل سخت‌گیرانه‌ی کمتری نسبت به خود داشته باشید.

۹) پس از آخرین پست در رسانه‌‌های اجتماعی!

امروزه اکثر افرادی که می‌شناسیم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و یک شخصیت مجازی برای خود ساخته‌اند. یک چیز مشترک نیز بین همه ما وجود دارد، روزی خواهیم مُرد، در چنین روزی برای شخصیت مجازی ما چه اتفاقی خواهد افتاد؟

۱۰) چگونه لایک‌های رسانه‌های اجتماعی چیزی بیشتر از آن‌چه که هستند را نشان می‌دهند؟

جنیفر گلبک یکی از متخصصان کامپیوتر است که بیشتر در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل محاسباتی شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است. سایت‌هایی مثل فیسبوک از لایک‌ها و سایر عملکردهای کاربران ویژگی‌های مهمی را در مورد وی حدس می‌زنند. جنیفر گلبک چگونگی این اتفاق را بررسی می‌کند و معتقد است باید به کاربران اجازه‌ی کنترل نحوه‌ی استفاده از اطلاعات‌شان را بدهیم چون اطلاعات همواره به سود آن‌ها استفاده نمی‌شود.