موسسه کارآفرینان تکنولوژی ایرانی لیستی ۱۰۰ نفره از برترین کارآفرینان و نوآوران برتر ایرانی در سال ۲۰۱۵ در جهان را منتشر کرده است. 

کیوان بیک‌پور

بنیان‌گذار و مدیر عامل پریسکوپ | توییتر

سال ۲۰۱۵ سال بزرگی برای اپلیکیشن پریسکوپ بود. برنامه‌ای که آغازگر موج جدیدی از ارتباطات زنده بود. این برنامه به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد و همچنین به عنوان بهترین برنامه سال اپل معرفی گردید.

مریم میرزاخانی

استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد | توییتر

مریم یک ریاضی‌دان قابل احترام و از اساتید دانشگاه استنفورد است. مریم به عنوان اولین زن ایرانی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب مدال فیلدز (بالاترین جایزه در ریاضیات) شد.

شروین پیشه‌ور

از مدیران بنیاد شرپا | توییتر

شروین به عنوان یکی از بنیان‌گذاران و مدیران بنیاد شرپا (Sherpa)، جزو افراد تاثیر‌گذار در زمینه تکنولوژی به حساب می‌آید. با مشارکت‌های روز‌افزون در زمینه‌های هایپر‌لوپ و Uber، باید در سال ۲۰۱۶ نیز منتظر اخبار جدید و مهم بسیاری از این نوآور ایرانی باشیم.

بابک پهلوان

از مدیران ارشد و مدیر محصولات گوگل | لینکداین

بابک پهلوان جزو افراد منتخب لیست زیر ۳۰ ساله‌ها در ۳۰ Forbes بود. اولین شرکت وی، یعنی CleverSense توسط گوگل خریداری شد و پس از آن بابک به عنوان رهبران محصولات گوگل به این تیم پیوست.

فرهاد مسعودی

بنیان‌گذار و مدیرعامل TubiTV | لینکد‌این

فرهاد با دریافت پیشنهادات قدرتمندی از طرف MGM و Lionsgate برای سرمایه‌گذاری بر روی TubiTV، سایت پخش زنده‌ای که توسط وی بنیان‌گذاری شده بود، سال خود را پایان داد.

شهرام فولادگر

بنیان‌گذار و مدیرعامل AirPR | توییتر

پروژه AirPR شهرام با استفاده بیشتر و مفید‌تر از فناوری، یک نوآوری جدیدی را در صنعت روابط عمومی به وجود آورد.

نوید اوریزی

مشاور رئیس‌ در سرنت کاپیتال | توییتر

نوید یکی از اعضای اصلی تیم PTE است. وی همچنین رهبری بخش سرمایه‌گذاری سرنت را در بخش‌های آموزشی و درمانی به عهده دارد.

الکس کازرانی

مامور ارشد فناوری در خدمات رسانه‌های دیجیتال Verizon

الکس علاوه بر رهبری فعالیت‌های خدمات رسانه‌های دیجیتال Verizon، موفق به کسب جایزه کارآفرین برتر سال ۲۰۱۴ EY نیز شده است.

شهرزاد رفعتی

مدیرعامل BroadbandTV | توییتر

به عناون بنیان‌گذار BroadbandTV، شهرزاد مدیریت یکی از بزرگترین شبکه‌های سرگرمی یوتیوب را به عهده دارد. وی همچنین به توسعه برخی از پیشرفته‌ترین و خلاقانه‌ترین فناوری‌ها در فضای ویدئو‌های آنلاین پرداخته است.

نادر غفاری

موسس و مدیر‌عامل Venture Scanner | توییتر

نادر نیز یکی از کارآفرینان زنجیره‌ای است که اکنون استارت‌آپ جدیدی به نام Venture Scanner را به اجرا درآورده است.

دنیا ناصر

سفیر جوانان آمریکا در سازمان ملل متحد و GenUN | توییتر

از قرار گرفتن در لیست ۱۰ زن برتر سال کالج گرفته تا عهده‌داری سفارت جوانان آمریکا در سازمان ملل متحد، همه این‌ها باعث شده تا دنیا به عنوان الگویی برای نسل در حال رشد از زنان ایرانی-آمریکایی باشد.

هادی پرتوی

موسس Code.org | توییتر

هادی یکی از افراد مهم و محترم سیلیکون‌ولی است. او به همراه برادرش به نام علی، Code.org را که یک سازمان غیردولتی جهت افزایش دسترسی به علوم کامپیوتری و همچنین افزایش نقش زنان و دانش‌آموزان در این زمینه بود، راه اندازی کردند. آن‌ها امید‌وارند که هر دانش‌آموزی در هر مدرسه‌ای باید فرصت فراگیری علوم کامپیوتری را داشته باشد.

امیر سرهنگی

موسس ومدیر‌عامل Jibe Mobile | لینکداین

Jibe به سرعت تبدیل به انتخاب اول زیرساخت‌ها و سرویس‌هایی با IPهای مبتنی بر فضای ابری شد. شرکت Telekom آلمان و Vodafone از اولین مشتریان این شرکت بودند. Jibe Mobile در سپتامبر سال ۲۰۱۵ توسط گوگل خریداری شد.

ابوذر امینی

موسس Tote | لینکداین

ابوذر توسط Tote توانست انقلابی را در صنعت خرده‌فروشی به دست آورد. این نرم‌افزار در نظر دارد که علاوه بر ساده‌تر کردن تجربه خرید، یک شبکه خرید اجتماعی را ایجاد کند.

نگین میرصالحی

وبلاگ‌نویس مد و موسس Fashionista | توییتر

نگین یکی از چهره‌های تاثیر گذار صنعت همیشه در حال رشد وبلاگ‌نویسی مد است. به عنوان یکی از پرچم‌داران این حوزه، نگین توانسته با ایجاد و انتشار مطالب جذاب، طرفداران بسیاری را برای خود به ارمغان بیاورد.

آرام ثابتی

بنیان‌گذار و مدیرعامل ZeroCater | لینکداین

هدف ZeroCater حذف نیاز‌ به تهیه غذای با عجله برای شرکت‌ها است.  از زمان آغاز به کار آن، تا کنون توانسته است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار غذا در سراسر ایالات متحده آمریکا به فروش برساند.

نیوشا زاده

مدیر Brite Health | توییتر

پس از بنیان‌گذاری Marma Software در سال ۲۰۱۲، اکنون مدیریت Brite Health را نیز بر عهده دارد. این ابزار جهت پیگیری پیشرفت و ارزیابی سلامتی کاربرانش از طریق تغییر در شیوه زندگی آن‌ها ایجاد شده است.

حسام اسفندیارپور

مدیرعامل و رئیس GenapSys | توییتر

در سال ۲۰۱۵ حسام توسط GenapSys، به فعالیت‌های خود که از سال ۲۰۱۰ در جهت تکنولوژی‌های ترتیب‌گذاری DNA آغاز کرده است ادامه داد.

ندا یزدانی

از اعضای تیم پشتیبانی اسنپ‌چت | لینکداین

پس از رهبری یکی از تیم‌های گوگل، ندا به یکی از اولین کارمندان اسنپ‌چت بدل شد و هم‌اکنون نیز یکی از اعضای پشتیبانی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

دیوید مارکوس

معاون رئیس بخش محصولات پیام‌رسانی فیسبوک | توییتر

در سال ۲۰۱۴ از سمت خود در PayPal به بخش پیام‌رسانی فیسبوک انتقال یافت و تا کنون رهبری این بخش از فیسبوک را به عهده دارد.

علی وهاب‌زاده

بنیان‌گذار و مدیرعامل Chariot | لینکداین

Chariot استارت‌آپ جدیدی است که با پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری سواری از جمله Uber، Lyft و همچنین شرکت‌های وسائل نقلیه عمومی رقابت می‌کند.

جان شهدی

موسس و بنیان‌گذار Shots | توییتر

جان به عنوان بنیان‌گذار Shots و نرم‌افزار Camcorder، کمک بزرگی به الگوی اشتراک‌گذاری اجتماعی در سال ۲۰۱۵ کرده است.

سالار کمانگر

مدیر‌عامل سابق YouTube | لینکداین

سالار پس از اتمام کار خود به عنوان مدیرعامل یوتیوب، به یک موقعیت اجرایی در گوگل دست یافت. وی در طول فعالیتش در یوتیوب توانست موج جدیدی از محتوای ویدئویی را رهبری کند.

آریو جعفرزاده

مدیر ارشد بخش محصولات آمازون | توییتر

آریو سابقه ۱۵ سال فعالیت در عرصه طراحی محصولات شرکت‌هایی مانند گوگل و آمازون را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون وظیفه مدیریت محصولات بخش درایو ابری آمازون را به عهده دارد.

رکسانا ورزا

مدیر  1000Startups.FR | توییتر

رکسانا به عنوان یکی از متحول کنندگان دنیای تکنولوژی در اروپا شناخته می‌شود. در سال جاری وی از La Halle Freyssinet که بزرگترین حامی استارت‌آپ‌ها در دنیا است، پرده‌برداری کرد. این پروژه در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار خواهد کرد.

امین ذوفنون

معاون بخش توسعه سازمانی فیسبوک | توییتر

به عنوان معاونت ریاست بخش توسعه شرکت فیسبوک، امین نقشی اساسی در عقد قرارداد بین اینستاگرام و فیس‌بوک بازی کرد. از زمان انتقال وی از گوگل به فیسبوک، وی شهرت بزرگی برای خود به عنوان یک کارآفرین در زمینه فناوری به ارمغان آورده است.

احمد بهائی

مدیر ارشد فناوری Texas Instrument | لینکداین

علاوه بر مدیریت ارشد بخش فناوری Texas Instrument، احمد یکی از استاد یاران دانشگاه استنفورد نیز می‌باشد.

سوسن اکبر‌پور

مدیر‌عامل Mavtar | توییتر

سوسن اکبرپور موسس و رئیس پلت‌فورم Mavtar، که یک پلتفورم مصرف‌کننده محور برای خرید است، را به عهده دارد. وی در راستای خواسته‌های خود برای ایجاد فضایی جهت توان‌مند سازی مصرف‌کنندگان، Mavtar را به وجود آورد.

نوید ذوالفقاری

موسس Pinpoint Mobile

قبل از پین‌پویت، وی یکی از اعضای سابق وایل‌فایر اینتراکتیو بود. که در آن جا به ایجاد و راه‌اندازی کمپین برای برند‌هایی مانند جنرال موتورز، AT&T، BBDO و Target فعالیت می‌کرد. وایل‌فایر در آگوست سال ۲۰۱۴ با قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار توسط گوگل خریداری شد. نوید همچنین به عنوان مشاور در ۵۰۰ استارت‌آپ مختلف شرکت کرده است.

دنی حکیمیان

مدیر بازاریابی Yo | توییتر

دنی در عرض یک سال توانست تعداد کاربران اپلیکیشن Yo را از یک میلیون به ۴میلیون برساند. وی همچنین استارت‌آپ خود را به نام FooGuru که یک پیش‌بینی کننده اجتماعی نتایج فوتبال بود را راه اندازی کرد.

انوشه انصاری

مدیرعامل Prodea | توییتر

انوشه یکی از کارآفرینان زنجیره‌ای موفق و از طرفداران فعال فناوری‌های نوین و کار‌آفرینی اجتماعی است. وی همچنین اولین زن فضانورد ایرانی نیز می‌باشد.

وحید قرائی

توسعه دهنده تجاری Runtastic | لینکداین

وحید یکی از رهبران و توسعه دهندگان تجاری Runtastic در اروپا و آسیا است. رانتستیک برنامه‌ای است که به کاربرانش این اجازه را می‌دهد که اهداف و برنامه‌های تناسب اندام خود را تعیین کرده و به اشتراک بگذارند.

آراد رستم‌پور

بنیان‌گذار و مدیرعامل Zenamins | لینکداین

به عنوان بنیان‌گذار و مدیر عامل Zen Health، آراد امیدوار است تا بتواند یک تجربه شخصی سلامت برای کاربرانش ایجاد کند. این سال برای Zen Health سال بزرگی بود. چرا که آن‌ها موفق به کسب جایزه نو‌آورانه‌ترین شرکت اینترنتی IMA شدند و همچنین به عنوان یکی از فینالیست‌های بخش نوآوردی در سلامت AARP معرفی شدند.

هومن رادفر

از سهام‌داران EXPA | توییتر

هومن از نقش خود در EXPA برای کمک به شرکت‌هایی مانند Uber گرفته تا بنیان‌گذاری 10e9 برای مشاوره و سرمایه‌گذاری برای شرکت‌هایی مانند Hinge ، توانست برای خود یک حرفه در حوزه مشاوره شرکت‌های فناوری ایجاد کند.

سیروس معصومی

مدیرعامل و بنیان‌گذار ZocDoc | توییتر

به عنوان مدیر اجرایی ZocDoc، کوروش پلت‌فرمی ایجاد کرده که به کاربرانش برای رسیدن و حفظ سلامتی‌شان کمک می‌کند.

شهرام سیدین‌نور

مدیر‌ارشد کسب‌و‌کار Rgenix | لینکداین

شهرام یک مدیر اجرایی، کار‌آفرین و سرمایه‌گذار است که بر  زمینه‌های بهداشت و بیوتکنولوژی متمرکز شده است. او همچنین در سمت مدیر ارشد کسب‌و‌کار شرکت Rgenix فعالیت می‌کند. وی همچنین سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی نظیر آوانتوم، بینا تکنولوژی، Counsyl، اومادا و dr.chrono در کارنامه خود دارد.

پویان صالحی

از بنیان‌گذاران و مدیرعامل PersistIQ | لینکداین

در مدت کمی بیش از یک سال، پویان توانست پرسیست‌آی‌کیو را به یکی از موثر‌ترین سازمان‌های فروش در جهان تبدیل کند.

کوروش کرباسیون

از بنیان‌گذاران و افسر ارشد بخش فناوری PersistIQ | توییتر

کوروش نیز به عنوان افسر ارشد بخش فناوری PersistIQ، نقش مهمی را در رسیدن به هدف پویان ایفا کرد.

دنی کرباسیون

بنیان‌گذار و مدیر محصولات SWOL و Fury 90 | توییتر

دنی از تجربیات خود به عنوان یک بازیکن سابق حرفه‌ای فوتبال استفاده کرد و استارت‌آپی به نام Fury 90 راه اندازی کرد که هدف این استارت‌آپ نزدیک‌تر کردن طرفداران به بازیکنان مورد علاقه‌شان از طریق تجربه یک لیگ فانتزی بود.

آرش فردوسی

بنیان‌گذار و افسر ارشد بخش فناوری DropBox | لینکداین

به عنوان بنیان‌گذار و افسر ارشد بخش فناوری DropBox، آرش سیستمی را به وجود آورد که امروزه به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

پریسا خسروی

خبرنگار CNN | توییتر

پریسا یکی از خبرنگاران و مجریان کهنه کار است که موفق به کسب چندین جایزه مختلف شده است. وی همچنین یکی از پیشگامان واقعی و الگویی برای تمامی نسل‌های جامعه #WeArePTE است.

دکتر فیروز نادری

مدیر اکتشافات منظومه شمسی ناسا | توییتر

سال ۲۰۱۵، بیست‌و‌نهمین سال حضور دکتر نادری در ناسا بود. او از سال ۱۹۸۶ کار خود را به عنوان مدیر برنامه‌های ناسا آغاز کرد و اکنون مدیریت بخش اکتشافات منظومه شمسی را به عهده دارد. او از معدود افراد تاثیرگذاری است که متولد کشور ایران و شهر تبریز است. 

امیر تهرانی

کارآفرین محلی در لس‌آنجلس | لینکد‌این

امیر تهرانی یکی از مشاوران استارت‌آپ‌ها در بخش‌های مختلف آمریکا به خصوص کالیفرنیا است و همچنین به عنوان یکی از کارآفرینان محلی در لس‌آنجلس فعالیت می‌کند.

دکتر کامرون گرگوئین‌پور

مدیر اطلاعات تحول‌گرا نیروی هوایی آمریکا | لینکداین

دکتر گرگوئین پور به عنوان مدیر نوآوری‌های تحول‌گرا نیروی هوایی آمریکا، یکی از حامیان و اجرا کنندگان مفاهیم ابتکاری جهت بهبود گسترده و سریع فرآیند‌ها و سیستم‌های نیروی‌هوایی آمریکا است.

حسین فتاحی

نائب رئیس Dupont Fabros Technology | لینکداین

حسین پس از گذشت ۱۸ سال از عضویت در خانواده Dupont Fabros Technology، در ماه نوامبر از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی یکی از پیشگامان فعالیت در بخش دیتا سنتر و از مبتکران بخش طراحی دیتا سنتر بود.

مود روغنی

از شرکای KPCB | توییتر

روغنی از سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم KPCB درآمد. وی تمرکز خود را بر روی سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال معطوف کرد و همین موضوع باعث جذب وی در شرکت‌های اینترنتی با پتانسیل رشد بالا شد.

علی روغنی

از شرکای Y Combinator | توییتر

پس از فعالیت در شرکت‌هایی مانند پیکسار و فیسبوک، اکنون علی تبدیل به یکی از شرکای Y Combinator شده است که در آن‌جا تجربیات خود را در اختیار استارت‌آپ‌های جدید قرار می‌دهد.

ساناز اهری

مدیر گروه محصولات گوگل | لینکداین

به عنوان مدیر گروه محصولات گوگل، ماموریت ساناز ایجاد سیستم و محصولاتی است که برای ایجاد ابزاری کارآمد جهت سنجش برند‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیلی بقائی‌راد

رهبر بخش مدیریت پروژه یاهو | توییتر

لیلی سال جدید خود را با حرفه جدید در سمت رهبری بخش مدیریت پروژه یاهو آغاز کرد. در طول این سال او از افزونه کاربر پسند جدیدی برای گوشی‌های موبایل (که شامل یکپارچه سازی نوار جست‌و‌جوی یاهو بر روی تلفن همراه بود) پرده برداری کرد.

مریم اسکندری

موسس MIIM Design | لینکداین

مریم به عنوان موسس MIIM Design و با اطمینان از این که هر پروژه جدیدی بر دو پایه معماری و هدف نهایی مورد نیاز جامعه استوار است، تلاش‌های خود را برای ایجاد یک رابطه همکاری میان علم معماری و کارآفرینی آغاز کرد.

مریم ضیائی

موسس و مدیر اجرایی iSono Health | توییتر

مریم با ایجاد برنامه‌ای به نام iSono Health که تشخیص سرطان سینه در بانوان را آسان‌تر می‌کند، نوآوری و فناوری را وارد مرحله جدیدی از رشد کرد.

الکس مهر

از بنیان‌گذاران GearZero و Zoosk | توییتر

به عنوان بنیان‌گذار دو شرکت GearZero و Zoosk، الکس به آشکار سازی این موضوع پرداخت که یک تجربه کاربری یکپارچه تا چه اندازه‌ای برای ایجاد یک جامعه کاربران وفادار و صادق ضروری است.

شایان زاده

از بنیان‌گذاران GearZero | توییتر

در کنار بنیان‌گذاری GearZero و Zoosk به همراه الکس، اکنون شایان توسط GearZero تمرکز خود را بر روی ایجاد یک تعریف و مفهوم جدید از روش کار مردم قرار داده است.

پدرام کیانی

مدیر مهندسی شرکت اوبر | لینکداین

پدرام کیانی مدیر مهندسی شرکت اوبر است و تیمی را مدیریت می‌کند که ماهانه بیش از ۵۰ هزار موقعیت همکاری در آن به وجود می‌آید.

صمد ناصریان

مدیر استارتاپ Cozymeal | توییتر

استارتاپ CozyMeal نحوه‌ی رزور کلاس‌های آشپزی را با حضور سرآشپزان مطرح دنیا، متحول کرده است. 

آدام فروغی

مدیر استارتاپ Applovin | توییتر

AppLovin کار استارتاپ‌ها را برای تبلیغ روی پلت فرم‌های موبایل را آسان‌تر می‌کند. او این کار را با استفاده از شناسایی کاربران هر استارتاپ انجام می‌دهد.

نیما مراوجی

مدیر استارتاپ Spire | توییتر

نیما از طریق این استارتاپ محصول جدیدی به نام Spire معرفی کرده است. این وسیله به افراد کمک می‌کند تنفس خود را تحت کنترل بگیرند و با این کار جلوی استرس و اضطراب خود را بگیرند.

آرمان شارع

مدیر استارتاپ SQZ Biotech | لینکداین

سال ۲۰۱۵ یک سال بزرگ برای آرمان و استارتاپش بوده است. SQZ Biotech قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری با Roche عقد کرد. 

راد ابراهیمی

رییس توسعه‌ی سازمانی شرکت Avant | لینکداین

به عنوان رییس توسعه‌ی سازمانی در آوانت، راد به دنبال سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که به می‌تواند به رشد و توسعه‌ی آن کمک کند. در واقع به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا به عنوان بخشی از شرکت Avant مسیر رشد را زودتر پیدا کنند.

مایک غفاری

مدیر استارتاپ EAT24 | توییتر

او بعد از سمت مدیر توسعه‌ی پروژه در شرکت yelp، مدیر یکی از پروژه‌های آن به نام Eat24 شده است.

وان اسپهبدی

مدیر Starburst Aerospace Accelerator | توییتر

این استارتاپ از قدرت فناوری و طراحی برای تقویت خطوط حمل و نقل هوایی استفاده می‌کند.

لنس برومند

مدیر Urbandaddy | توییتر

Urbandaddy برند دیجیتالی است که ده سال است کار خود را آغاز کرده است. سایتی که از طریق محتوای عالی خود کاربران بسیاری را در خود نگه می‌دارد.

سین راد

مدیر استارتاپ Tinder | توییتر

این استارتاپ در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی است. Tinder یک شبکه اجتماعی است.

مهبد مقدم

مدیر Everipedia | توییتر

Everipedia نسخه‌ی تمیزتر و کاربردی‌تری از ویکی‌پدیا است. او همچنین استارتاپ RapGenius را نیز راه‌اندازی کرده است.

علی طهماسب

بنیان‌گذار Blocks | توییتر

در پایان سال ۲۰۱۵ علیرضا یک درخواست عمومی در Kickstarter  برای Blocks منتشر کرد،‌ اولین ساعت هوشمند ماژولار که می‌توانید بنا به نیاز‌های روزانه خود آن را تغییر بدهید.

یاسی بیانی

رهبر توسعه‌ محصول Fitbit | توییتر

یاسی بخاطر مقاله‌اش درباره آینده سلامت و تکنولوژی‌های پوشیدنی بین ۱۰ نویسنده برتر سلامت در Linkedln قرار گرفت و از او قدردانی شد. او با توجه به تخصصش در سلامت دیجیتال و چشم‌انداز اهمیت صنعت سلامت به محصولات آینده Fibit شکل داد و نسل تازه‌ای از پوشیدنی ها را ساخت.

نوشین هاشمی

بنیان‌گذار، The Hand Foundation

نوشین به عنوان رئیس و بنیان‌گذار The Hand Foundation خدمت می‌کند،‌ سازمانی که جهت پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان تشکیل شده است. هدف تقویت طبقه متوسط جهانی و پیشبرد بخش بشردوستانه بود.

پیام زمانی

بنیان‌گذار One Planet Ops | توییتر

پروژه One Planet Ops پیام، به طور موفقیت آمیزی باعث ایجاد دیدگاه و مسیر جدیدی برای حامیان استارت‌آپ‌های خوب اجتماعی شد.

رویا سلیمانی

مدیر ارتباطات سازمانی گوگل | توییتر

رویا به عنوان مدیر ارتباطات سازمانی گوگل تاثیر قابل توجهی را بر روی فرهنگ و افرادی که در این شرکت فعالیت می‌کنند، گذاشته است.

بابی یزدانی

بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار Cota Capital | توییتر

بابی به وسیله Cota Capital استارت‌آپ‌های زیادی را تحت حمایت مالی خود قرار داده و تاثیرات مثبت فراوانی در فضای فناوری ایجاد کرده است.

عطا تارکی

مامور آژانس مشاوره | لینکداین

عطا از طریق شغل خود در آژانس مشاوره، ماموریت خود را کمک به افرادی که می‌خواستند به شغل آرمانی خود دست یابند، قرار داد.

شاهین فرشچی

از شرکای Lux Capital | توییتر

شاهین به همراه شرکایش در قالب Lux Capital، به ایجاد تاسیسات و شرکت‌های زیادی در زمینه هوا و فضا، روباتیک، تولیدات سخت‌افزاری و هوش مصنوعی پرداختند. وی همچنین در UCLA استنفورد و UC برکلی، سمینار‌های متعددی را در زمینه کارآفرینی و فناوری برگزار کرده است.

بابک صفا

پزشک و کارآفرین Mozart Medical | لینکداین

بابک مهارت کارآفرینی و علاقه‌اش به دارو‌سازی را در قالب Mozart Medical ادغام کرد تا خانواده‌ها به راحتی بتوانند پرونده‌های پزشکی خود را سازماندهی کنند.

رضا صادقیان

مدیر اجرایی شرکت نرم‌افزاری SAP | لینکداین

پس از ۸ سال فعالیت در نقش یکی از تاثیر‌گذارترین مدیران ارشد اطلاعاتی SAP، رضا اکنون فعالیت‌های خود را در نقش یک سرمایه‌گذار پرخطر و مشاور استارت‌آپ‌های مختلف ادامه می‌دهد.

بن روانی

مدیر اجرایی مایکروسافت | لینکداین

بن پس از آنکه بیش از ۲۱ سال عضوی از خانواده مایکروسافت بود، حال به عنوان یک سرمایه‌گذار فعال و مشاور تکنولوژی در استارتاپ‌های سلامت مشغول است.

جولیا رسولی

رئیس و مدیرعامل، PuraCath Medical | توییتر

جولیا به دنبال راهی است که تقاطع پزشکی و تکنولوژی چگونه می‌توانند تغییرات بهتری را برای آینده ما رهبری کنند.

آرمان پهلوان

وکیل Perkins Coie | لینکداین

آرمان با Perkins Coie همکاری فعالی داشت و الآنه به شرکت‌های بزرگ خصوصی و دولتی مشاوره می‌دهد. بر روی جنبه‌های مختلف از کسب و کار و معاملات سرمایه‌گذاری می‌کند و سهام خصوصی برمیدارد.

پژمان نوزاد

بنیان‌گذار و شریک‌مدیریت، PejmanMar Ventures | توییتر

پژمان یکی از سرمایه‌گذاران جسور موفقی است که در اطراف ما وجود دارد . استعداد و خبرگی او مورد ستایش بسیاری از بنیان‌گذاران در این صنعت بود.

فرزاد نعیمی

بنیان‌گذار و شریک‌مدیریت، Naimi Group | لینکداین

فرزاد نعیمی موسس شرکت‌های پی‌درپی است کسی که بیش از ۲۶ سال است در مجامعی استارتاپی شرکت می‌کند.

بن‌ نادر

مدیر‌عامل و بنیان‌گذار Butterfleye | توییتر

Butterfleye بن دوربین هوشمندی است که به هر کسی ، از پدر و مادر تازه‌کار گرفته تا کسانی که نگران حیوانات خود هستند ، اجازه میدهد تا با پیشرفته‌ترین امکانات تکنولوژی بر آنها نظارت داشته باشد.

نینا موفلح

مدیر رشد آزاد‌کاری Upwork | توییتر

باید از تلاش‌های او در Upwork قدر‌دانی کرد. نینا یکی از سخنرانان حرفه‌ای در رسیدن به شغل حرفه‌ای است. 

شاهین شادفر

بنیان‌گذار و مدیرعامل، تکنولوژی‌های omNovia و فناوری Xerzees | توییتر

شاهین موسس شرکت‌های پی‌درپی است و پایه‌گذار تکنولوژی omNovia می‌باشد. خالق سیستم Webinato در سال ۲۰۰۴ و فناوری Xerzees و خالق برنامه‌های Zulf و Loox در سال ۲۰۱۳.

ایمان مصطفوی

مدیر ارشد اجرایی شرکت Limbic | توییتر

هدف Limbic درگیر کردن کاربران با بازی‌هایی است که قادر به توقف آن‌ها نباشند. مسئولیت ایمان ساخت چنین بازی هایی است. 

فرهاد محیط

بنیان‌گذار  فلیپاگرام | توییتر

فرهاد موسس و بنیان‌گذار شرکت Flipagram است. شرکتی که پایه آن براساس داستان سرایی از طریق تصاویر و فیلم‌ها بنیان گذاشته شده است.

مهرداد مجزوبی

موسس MeshMotion و Bitlock | توییتر

مهرداد در استارتاپ‌های خود در تلاش است روش‌های جایگزین برای حمل و نقل عمومی پیدا کند.

آرش کشمریان

بنیان‌گذار Limbic | توییتر

آرش در طول زمان موفقیت‌های بزرگی را به عنوان مدیر‌عامل لیمبیک گذرانده است. یک شرکت بازی مستقل که تا کنون از سراسر جهان بالای ۳۷ میلیون دانلود داشته است.

امیر حسن‌آبادی

معاون Fenwick & West LLP | توییتر

استارتاپ‌ها به‌جایی نمی‌رسند اگر متفکرانه برنامه‌ریزی نشوند، امیر بعنوان متخصص مشاوره‌های اینچنینی به استارتاپ‌ها شناخته شده است.

شری حکیمی

موسس،‌ Sparktures | لینکداین

شری Sparktures را با هدف کمک برای راه‌اندازی یک فضای کاری با بهره‌وری بالا و محیط کار شادتر بنیانگذاری کرده است.

شهرام غلامی

فیزیسین و کارآفرین | توییتر

شهرام در هر دو دنیای پزشکی و کارآفرینی عملکرد موفقی داشته است. به عنوان موسس و بنیان‌گذار VMDOC با ترکیبی از هر دو استعداد خود برای ایجاد یک سیستم مجازی که هم مورد استفاده پزشکان و هم مورد استفاده بیماران باشد خلق کرد.

نیلو قاضی‌زاده

کارآفرین | توییتر

در طول سه سال گذشته، نیلو به طور فعال با تلاش بسیار به دنبال کارآفرینی‌های خود بود که تازه‌ترین آن Pixameter نام دارد،‌ برنامه‌ای که هدف آن ساده کردن فرآیندهای طراحی داخلی است.

هانی گنجی

وکیل Hanson Bridgett | توییتر

هانی بواسطه کارش در PTE و Hanson Bridgett ، هر دو عشق خود یعنی تکنولوژی و قانون را ترکیب کرده است.

فالون فاطمی

مدیرعامل ‌Node.io | توییتر

فالون فاطمی مدیرعامل Node است که استارتاپ با چندنفر از کارمندان سابق گوگل را با حمایت NEA ، Mark Cuban ، Avalon Ventures ، Canaan Partners و افراد بیشتری راه‌اندازی کرد.  فالون زمانی که فقط ۱۹ سال داشت ۶ سال به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضاء گوگل استخدام شد و کار کرد. فالون بر روی استراتژی فروش و تمرکز بر روی عملیات گسترش جهانی ، Google.org و توسعه تجاری برای یوتیوب کار می‌کرد.

مایک بیدگلی

مدیرعامل و بنیان‌گذار Tote | توییتر

Tote ساخت کسب و کار و یک تجربه خرید بسیار لذت‌بخش تر است که پلی است برای خرده فروشان تا با خریداران خود در ارتباط باشند.

نرگس بنی‌اسد

بنیان‌گذار Bina | لینکداین

نرگس بینا به دنبال راه‌حلی برای تجزیه و تحلیل ژن‌ها و تولید ژن‌های مقرو‌ن به صرفه با استفاده از فناوری‌های نسل نوین می‌باشد.

نیما عسگربیگی

مدیر بخش فناوری گوگل | لینکداین

به عنوان مدیر فناوری گوگل، نیما در گوگل آنالیز بر روی کسب و کار هوشمند تمرکز دارد.

لیلی صرافان

بنیان‌گذار و مدیر‌عامل ، Home Care Assistance | لینکداین

 لیلی صرافان پیشگام PTE است و Home Care Assistance را  رهبری کرد. سریعترین شرکتی که با ضمینه لوازم مراقبت‌های ساختمانی با بیش از ۶ هزار کارمند بین ۱۰۰ شرکت جهانی دیگر به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. لیلی هم‌چنین سرمایه‌گذار و مشاور راه‌اندازی‌ استارتاپ‌ها می‌باشد. مربی برای بیش از ۵۰۰ استارتاپ و استارتکس و همچنین بنیان‌گذار سرمایه‌گذاری برای سلامت دیجیتال.

بابک فردوسی

مهندسی سیستم ناسا | توییتر

وقتی بابک به عنوان مهندس سیستم و تشخیص یکی از قمر‌های مشتری در ناسا کار نمی‌کند مشغول نوشتن در مورد فناوری برای Battlebots ABC است.

شوبیر شوبیری

رئیس توسعه کسب و کار  Pebble و موسس و بنیان‌گذار، Persian Tech Entrepreneurs | توییتر

شوبیر شوبیری یکی از فعالترین و پرارتباط‌ترین افراد سیلیکون‌ولی است. شوبیر برای Pebble توسعه کسب و کار اجرا کرد و یکی از رهبران فکری در صنعت ساعت‌سازی هوشمند است. او همچنین یکی از بنیان‌گذاران Persian Tech Entrepreneurs یکی از بزرگترین شبکه‌های حرفه‌ای برای ایرانیان است.

ثریا دارابی

بنیان‌گذار، Zady | توییتر

ثریا شخص نوآوری است که از سرمایه‌گذاری‌ Fran Hauser برای ایجاد Zady استفاده کرده است. 

کامران الهیان

رئیس و بنیان‌گذار Global Catalyst Partners | توییتر

کامران یکی از الهام‌بخش ترین افراد سیلیکون‌ولی است. او سهام دو استارتاپ خود را بصورت عمومی عرضه کرده است،‌ از استارتاپ‌های شکست خورده‌اش درس‌های زیادی گرفته است و حال یکی از سرمایه‌گذاران فعال صندوق Global Catalyst Ventures می‌باشد. کامران همچنین iBridges را شروع کرد و سرمایه‌گذاری فعالی بر روی بیش از ۵۰۰ استارتاپ انجام داده است.

دانیال احمدی‌زاده

بنیان‌گذار Riley | توییتر

دانیال یک حرفه‌ای در یافتن سرمایه گذار است. استارتاپ Riley او در میدان رقابتی NYC برنده شد و حال از این استارتاپ در آزمایشگاه‌های استارتاپی مدارس اقتصادی کلمبیا استفاده می‌شود.

کامران انصاری

رئیس توسعه شرکت Pinterest | توییتر

کامران در سال ۲۰۱۵ دو بار موفق ظاهر شد، یکی به‌عنوان رئیس توسعه شرکت Pinterest و دیگری به عنوان شریک سرمایه‌گذاری در Greycroft. هر دو موقعیت به او اجازه داد تا عضوی از دنیای برترین کارآفرینان باشد.

امید کردستانی

مدیر اجرایی توییتر | توییتر

امید یکی از اولین کارمندان گوگل بود و در عملیات تجاری گوگل، درآمد حال‌حاضر را به بالای ۲۰ میلیارد دلار رساند. او در حال حاضر برای راه‌اندازی بسیاری از استارتاپ‌ها، از جمله توییتر و Spotify مشاوره می‌دهد.

کیوان برومند

بنیان‌گذار NestGSV | توییتر

به عنوان سرمایه‌گذار Nest GSV ، تأکید کیوان بر روی آموزش کار‌آفرینی بود که هدفش فقط توسعه دادن به استاندارد‌های کار‌آفرینی بود.


پ.ن: میزان تاثیرگذاری افراد انتخاب شده بر عهده‌ی PTE است و وبلاگ زمانا صرفا جهت آشنایی بیشتر با کارآفرینان مطرح ایرانی در جهان این متن را ترجمه و بازنشر کرده است.