روز آزادی نرم‌افزار (SFD) روزی است که طرفداران نرم‌افزار آزاد در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند. امسال جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار تهران، مورخ ۹ مهر ۱۳۹۴ از ساعت ۹ تا ۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف، در دو بخش عمومی و کارگاه‌ها و با محوریت معرفی، ترویج، افزایش کاربرد و استفاده، جذب مشارکت و حمایت جامعه و تولید در زمینهٔ نرم‌افزار آزاد برگزار خواهد شد. شرکت در این جشنواره بدون هیچ محدودیتی برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
محتوای قابل ارائه در بخش عمومی و کارگاه‌ها در صفحهٔ مقالات سایت جشنواره از قبل در اختیار مخاطبین قرار گرفته است. ثبت‌نام در جشنواره الزامی نیست اما با این وجود در صورت تمایل می‌توانید، از طریق صفحهٔ اعلام حضور، حضور خود را در جشنواره اعلام کنید، یا در خبرنامهٔ ایمیلی جشنواره عضو شوید. همچنین می‌توانید لینک RSS صفحهٔ اخبار را به برنامهٔ خبرخوان خود اضافه کنید تا در جریان آخرین اخبار سایت رسمی جشنواره قرار بگیرید.
همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از دوستان خود دعوت کنید تا در جشنواره مشارکت کنند یا یک نسخه از بنر تبلیغاتی را در وبلاگ خود قرار دهید و با انتشار یک مطلب از آنها هم دعوت کنید در این جشنواره شرکت کنند. همچنین پوستر جشنواره با کیفیت بالا در صفحهٔ بنر و پوستر تبلیغاتی قرار گرفته و می‌توانید یک نسخه از آن را چاپ و در جایی که دوست دارید نصب کنید.
بخش عمده‌ای از هزینه‌های این جشنواره از طریق حمایت مالی داوطلبانهٔ افراد (دونیشن) تامین می‌شود. شما هم می‌توانید برای کمک به تامین هزینه‌های این جشنواره حمایت مالی کنید. فهرست حامیان مالی و مبلغ حمایت شده به همراه ریز هزینه‌ها به طور شفاف در صفحهٔ معرفی حامیان مالی درج می‌گردد. همچنین در هنگام حمایت مالی می‌توانید مشخص کنید که مبلغ واریزی برای چه منظوری می‌خواهید استفاده شود. به خاطر داشته باشید که حمایت شما بیش از مبلغ آن برای جامعهٔ نرم‌افزار آزاد سودمند خواهد بود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ پیشینه رویداد، صفحه دربارهٔ جشنواره را مطالعه کنید.
به امید دیدار شما در جشنوارهٔ روز آزادی نرم‌افزار.