اسراری پشت موفقیت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان وجود دارد که می‌توان این اسرار را از انبار یک میلیون فوتی آن در میان مناظر روستای رابینسویل نیوجرسی کشف کرد. این ساختمان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز اجرایی آمازون است که امکان ارائه‌ی محصولات به مشتریان را با سرعتی شگفت‌انگیز می‌دهد. محصولات در این انبار با دقت فراوان توسط کامپیوتر شناسایی شده، طبقه‌بندی می‌شوند و سپس بسته‌‌بندی می‌شوند، در حالی‌که کارکنان همکاری تنگاتنگی با این سیستم‌ها دارند.

در انبار جدید آمازون در نیوجرسی آمریکا انسان‌ها و ربات‌ها با هم همکاری کرده و یک سیستم بسیار کارآمد را ایجاد کرده‌اند!

مرکز انبار پر از قفسه‌های مربعی با محصولات بی‌شمار است. هر محصول به محض ورود در اولین جای خالی قرار می‌گیرد و توسط بارکدی که روی آن قرار گرفته شده شناخته می‌شود، همین روش امکان ذخیره‌سازی در بیشترین فضای ممکن را فراهم کرده و باعث می‌شود قفسه‌های کمتری خالی بماند.

در مراکز قبلی آمازون هر سفارش جدیدی که می‌رسید کارگران مجبور بودند محصولات قفسه‌ها را جستجو کنند و سفارش را آماده کنند، اما هم‌اکنون قفسه خودش به سرعت سر می‌خورد، به وسیله‌ی ربات‌ها تنظیم شده و در ردیف‌های منظمی قرار می‌گیرد و سپس بسته‌بندی می‌شود. قفسه‌های رباتیک آمازون امکان بسته‌بندی محصولات بیشتر در فضای کمتر را می‌دهد و ترکیب آن‌ها با کار بشر منجر به افزایش بهره‌وری و  سرعت در ارائه‌ی خدمات به مشتریان می‌شود.

در این قسمت محصولات در جعبه‌هایی برای حمل‌ونقل بسته‌بندی می‌شوند.

در چند دهه‌ی اخیر، ربات‌های صنعتی به انجام وظایف بسیار دقیق و تکراری محدود شده بودند و جدا از کارگران انسانی کار می‌کردند، اما در سال‌های اخیر به لطف تراشه‌های کامپیوتری بهتر، الگوریتم‌ها، حسگرها و محرک‌ها ربات‌ها توانسته‌اند امن‌تر و ارزان‌تر باشند و به سرعت وظایف جدید و هوشمندانه را یاد بگیرند.

کارگران در حال بررسی جعبه‌هایی هستند که برای پست بسته‌بندی شده‌اند. جعبه‌ها به طور خودکار (توسط ربات‌ها) با توجه به مقصد خود طبقه‌بندی می‌شوند.

ربات‌های آمازون توسط شرکتی به نام کیوا در سال ۲۰۱۲ ساخته شدند، این روبات‌ها توسط یک کامپیوتر مرکزی کنترل می‌شوند و با استفاده از نشانگرهایی که بر روی زمین ترسیم شده‌اند، حرکت می‌کنند. آمازون هم‌اکنون بررسی راه‌های چیدن خودکار از قفسه‌ها را آغاز کرده است، اما هنوز ربات‌های آن قادر به دستکاری‌های بداهه و کاملا هوشمندانه نیستند.

به محض ورود وزن و ابعاد  هر محصول جدید با استفاده از یک سیستم کامپیوتری تشخیص داده می‌شود و به یک سیستم ردیابی مرکزی فرستاده می‌شود. سپس توسط ۲۰۰۰ ربات به سمت منطقه‌ی ذخیره‌سازی پستی و یا کارگران انسانی فرستاده می‌شوند تا انتخاب شوند و در جای مناسب خود قرار گیرند.

در امتداد خط مقدم به طور خودکار اندازه‌‌ها بهینه‌سازی می‌شوند و قبل از این‌که جعبه‌ها به سمت کامیون فرستاده شوند سیستمی وجود دارد که وزن و ابعاد آن‌ها را اندازه‌گیری می‌‍‌کند تا مطمئن شود که محصولات به درستی در جای خود قرار گرفته‌اند و بیشرین تعداد جعبه در یک کامیون قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که می‌بینید همزیستی انسان و ماشین در تیم آمازون صورت گرفته و بازدهی این شرکت را به حداکثر رسانده است. سخنگوی آمازون اخیرا  در رابطه با ارتباط ربات‌ها و ماشین‌ها در آمازون گفت:

مردم بخش مهمی از شرکت‌ آمازون هستند، تکنولوژی‌های ما بدون تعامل و ارتباط با کارمندان هیچ کاربردی نخواهد داشت.