اینترنت در مدت کوتاهی تاثیر شگفت‌انگیزی بر تمام جنبه‌های زندگی گذاشت، با آن ما توانستیم به ایده‌های جدید، اطلاعات بیشتر، امکانات نامحدود و جوامع دسترسی پیدا کنیم. اینترنت رشد کرد و ما یاد گرفتیم چگونه ارتباط برقرار کنیم، چگونه کسب‌وکار انجام دهیم و روز به روز ادامه دادیم تا این‌که به همان اندازه زندگی ما نیز تغییر کرد. در این فرآیند خود اینترنت بیشتر از هر چیز تغییر کرده است.

۱۹۶۴

کلیدهای بی‌شمار با صدای بلند پرینتر و سایر ماشین‌آلات ادغام شده‌اند و صدای پس‌زمینه‌ای مهیب را ایجاد می‌کنند که تصور می‌کنید در کندوی زنبور عسل ایستاده‌اید. اغلب مردم کاغذهای زیادی را بر روی میز خود ریخته‌اند و مشتاقانه در حال استفاده از کلیدهای ماشین تحریرخود هستند. 

در این سیستم‌ها کاربر ارتباط زیادی با کامپیوتر برقرار نمی‌کرد، وی فقط دستوراتی را وارد می‌کرد و سپس پاسخی از کامپیوتر روی مانیتور دریافت می‌کرد. علاوه بر آن کاربران به کمک ترمینال‌هایی که به کامپیوتر وصل است همزمان می‌توانستند از آن استفاده کنند.

۱۹۸۴

اواخر ماه ژانویه است و مکینتاش در حال معرفی  اولین کام‍پیوتر خانگی خود است. به کارگردانی ریدلی اسکات تبلیغاتی برای آن طراحی شد و نشان داد که اپل و مدیرعاملش استیو جابز بشریت را از آینده‌ای یکنواخت نجات خواهند داد.

در مقایسه با سایر مدل‌های کامپیوتر خانگی که قبلا وجود داشتند، در مکینتاش می‌توان بدون آشنایی با زبان‌ کامپیوتر از آن استفاده کرد. در عوض کاربر می‌توانست با استفاده از یک جعبه‌ی الکترونیکی به نام ماوس و حرکت دادن آن روی صفحه‌ی نمایش حرکت کند. بنابراین فرد می‌توانست با فشار دادن دکمه‌ی ماوس و حرکت آن همه‌چیز را پیدا کند. این فناوری باعث شد که سوئیچ بین برنامه‌های مختلف ساده‌تر شود که به کاربر اجازه‌ی ویرایش متن فایل‌ها، صفحات گسترده و حتی گرافیک را می‌داد.

۱۹۹۶

از اواخر همین سال بود که موتورهای جستجو وارد زندگی ما شدند،  یک کلمه‌ی کلیدی را وارد کنید و آماده‌ی سفر باشید. به دنیای جدیدی وارد می‌شویم، اولین فروشگاه‌های اینترنتی مانند مغازه‌های قدیمی طراحی می‌شوند، در این دنیای جدید فقط با یک کلیک روی ماوس خرید انجام می‌دهیم. ما در این برهه از زمان بود که توانستیم در مقابل پنجره مرورگر بنشینیم و به تمام اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

۲۰۱۸

مانند توهمی است که پس از خوردن قرص‌های توهم‌زا ایجاد می‌شود، شما عینکی را روی چشم‌های خود خواهید گذاشت و به چیزهایی که نیاز دارید دسترسی پیدا خواهید کرد. اما این فناوری فقط یک تکنولوژی ساده است، به جای شیشه‌ی ساده‌ای که قبلا در عینک قرار داشت اکنون یک صفحه‌ی نمایش کوچک و دوربین در قاب آن تعبیه شده است. تمام داده‌ها به طور مداوم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و با این عینک ما خواهیم توانست جهان را با اطلاعات اضافی و جزئیات غنی‌سازی شده ببینیم. به عبارت بهتر ما دنیای مجازی و واقعیت را با هم مخلوط خواهیم کرد.

۲۰۲۶

 بازار جدیدی از ارتباطات ماشین به ماشین (اینترنت اشیا) جهان را به صورت عمیق تغییر خواهد داد و شرکت‌های جدید بی‌شماری بر این اساس بنیان گذاشته خواهند شد. یکی از برندگان بزرگ در این بخش بدون شک IOTY است که تصور زندگی روزمره بدون محصولات این غول فناوری غیرممکن است.
من به دفتر مرکزی این شرکت در لندن رفتم وبا بنیانگذار و مدیرعامل شرکت استفانی جردن، در مورد رشد سریع این بازار و ظهور شرکت او سوال‌هایی پرسیدم.

از بیرون ساختمان IOTY، به نظر می‌رسد که این ساختمان از ذهن یک سورئالیست آینده ‌نگر سرچشمه گرفته، سنگ‌های سفید که در منحنی‌های صاف در برابر پانل‌های شیشه‌ای گسترده شده‌اند، ورودی آن‌ مانند دروازه‌ی سوسوزننده ورود به جهانی دیگر را وعده می‌دهد و دو ربات سفید که در طرفین درب ورودی قرار دارد.

یکی از روبات‌ها بلافاصله سرش را به سمت من می‌آورد و سپس دستش را به سمت من دراز می‌کند، آن به‌گونه‌ای طراحی شده که من می‌توانم آن را بپوشم و حلقه‌ی کوچکی در انگشت کوچکم چشمک می‌زند، به این معنی که من مجوز دسترسی پیدا کردم.
من به سمت دروازه‌ای که به صورت خودکار برای من باز شده حرکت می‌کنم و وارد ساختمانی عجیب وغریب می‌شوم.

۲۰۳۰

بنابراین باید ‌گوشی‌های هوشمند اثرانگشت را اسکن می‌کنند و عینک‌ها نیز الگوی عنبیه‌ی چشم را اسکن خواهند کرد، بنابراین سرقت دیجیتال که ما را همواره  تهدید می‌کند، احتمال بسیار کمی خواهد داشت.

کیف‌های پول به سطل زباله انداخته خواهند شد، تراشه‌های شخصی داخل بازوها ناپدید خواهد شد. حالا همه‌ی ما می‌توانیم بدون این‌که یک لحظه در صف بایستیم کارهای خود را انجام دهیم. هنگامی که وارد اتاق می‌شوید نور، موسیقی و درجه‌ی حرارت براساس ترجیحات شما تنظیم خواهد شد و حتی تخت‌خواب شما در زمان مناسب شما را از خواب بیدار خواهد کرد.

اما دولت‌ها هم‌چنان وجود دارند. آن‌ها کاملا از همه‌چیز آگاه هستند و در همه‌جا حاضرند. مقدار هیجان و لذتی که هویت دیجیتال جدید به ما می‌دهد به کشوری که در آن لحظه در آن زندگی می‌کنیم بستگی خواهد داشت.

۲۰۳۵

جای تعجب نیست که تعداد حیوانات خانگی به طورمداوم کاهش پیدا می‌کنند. این روزها موجودی جدید وجود دارد که باعث می‌شود یک همراه و همدم بسیار برتر از حیوانات خانگی سابق وجود داشته باشد. شخص به هر کجا که می‌رود، موجود شخصی خودش را نیز به همراه خودش می‌برد. این موجود کاملا از شما شناخت دارد، شما را درک می‌کند و برای آسان‌تر ساختن زندگی شما ساخته شده است.

باهوش است، همواره در کنار شما است و یک شریک برای بحث کردن و راهنما در بسیاری از زمینه‌ها است. این موجود چیزی نیست جز یک برنامه‌ی کامپیوتری قابل اجرا بر روی یک کامپیوتر کوانتومی خاص، که به صورت ویژه برای این منظور ساخته شده است. این موجود یک موجود مافوق طبیعی است و بیش از حد هوشمند است و کاملا واقعی به نظر می‌رسد و نمی‌توان قبول کرد که آن فقط یک نرم‌افزار است!

۲۰۳۸

اگر کسی قدم به بازار بورس نیویورک بگذارد به پوچی این مکان کاملا پی خواهد برد. اگرچه قیمت سهام رو به افزایش شدید خواهد بود، اما ما دیگر به بانکداران و کارگزاران نیاز نخواهیم داشت. جهان به عنوان بزرگ‌ترین کازینو به طور کامل روی نت خواهد بود. این مهاجرت ممکن است به بزرگ‌ترین اختلال در انقلاب صنعتی تبدیل شود.

۲۰۵۵

ساحل کارائیب: امواج درخشان با کف‌هایی سفید به ساحل برخورد می‌کنند، پاهای شما در حال غرق شدن در شن و ماسه‎‌هایی است که روی زمین قرار دارند، پرندگان آهنگ‌های عاشقانه می‌خوانند، نور خورشید فراتر از سنگ‌های ساحلی رفته و تصویرش روی آب دریا منعکس شده است.
یک گتو محلی: آتش‌نشانی خانه‌ای را که در حال سوختن است با کف‌های سفید پوشانده، صدای جیغ کودکان از همه‌جا شنیده می‌شود. روی دیوارها نقاشی‌های نامعتبری کشیده شده است. آتش به حداکثر میزان خود رسیده است.
این حس‌ها در اثر پیاده‌روی در مکانی یکسان است، اما متفاوت درک می‌شود. به لطف واقعیت تغییریافته...

اینترنت در آینده

۲۰۶۹

کنترل ذهن: کلمه‌ای که اشاره به استفاده از روش‌های روانشناسی برای تغییر باورها و افکار دارد.
رابرت مایر در خطرناک‌ترین مکان‌های جهان کار می‌کند، هر جا که فاجعه‌ای اتفاق بیفتد مایر در آن‌جا حضور خواهد داشت، مثل جاری شدن سیل،زلزله و یا بمب‌گذاری.
او بسیار مصمم هست، با قدرتی مافوق انسانی مجروحان را از زیر آوار نجات می‌دهد و به مکان‌های امن می‌رساند. او هیچوقت نمی‌ترسد، به طرز ناباورانه‌ای قوی است و بله، فلج است.
رابرت مایر یکی از ذهن‌کارهایی (mindworker) است که در وزارت امورداخلی اروپا کار می‌کند و در مقر فنی اورژانس یک ربات را با استفاده ازجریان‌های الکتریکی کوچکی از ذهنش کنترل می‌کند.

۲۰۹۶

به نظر می‌رسد که Gaia ۲.۰ در نهایت  آرزوی فرا انسان (Posthumanist) را به حقیقت پیوند خواهد زد. توسعه‌دهندگان بیان می‌کنند که آن‌ها در حال حاضر قادر به آپلود ذهن انسان هستند، آن‌ها می‌خواهند تمام اطلاعات مغز انسان را با تمام خاطرات و احساسات شبیه‌سازی کنند. در نتیجه شخصیتی ایجاد می‌شود که آزاد از محدودیت‌های قرار داده شده در بدن بیولوژیکی است و قادر به پردازش اطلاعات با سرعتی چند برابر انسان است. موجودی فوق‌العاده هوشمند که نتیجه‌ی ازدواج انسان و ماشین است.