هر سال یک پروژه‌ی انیمیشن سازی جهانی توسط استودیوی  Universal Everything و با همکاری بیش از ۲۰ استودیوی انیمیشن‌سازی در سراسر جهان در یکی از نمادین‌ترین ساختمان‌های جهان یعنی خانه‌ی اپرای سیدنی برگزار می‌شود. 

هرچند فعالیت Universal Everything با نقاشی آغاز شده است اما با استقبال بی‌سابقه‌ی فن‌آوری‌های نو ظهور نیز مواجه گردیده است.

با توجه به استفاده از تکنیک‌های سنتی در انیمیشن‌سازی می‌توان گفت در واقع این انیمیشن‌ها به حدود سال‌های ۱۹۲۰ باز می‌گردند و امروزه فقط پیچ و تاب‌هایی از قرن ۲۱ را در خود دارند. در واقع این سبک به فرهنگ پاپ جهانی نفوذ کرده است و به همراه گرافیک مدرن و شبیه‌سازی فیزیکی به راهی برای ایجاد تفریح و سرگرمی در این ساختمان نمادین تبدیل شده است.

بنابراین همه ساله شاهد این هستیم که قسمت بالای خانه‌ی اپرای سیدنی با استفاده از پروژکتوری با نورهای رنگی متحرک که نمایش دهنده‌ی آثار هنرمندان است پر می‌شود و جلوه‌ی زیبایی به این ساختمان و خلیجی که خانه‌ی اپرا در آن واقع شده است می‌دهد. این افکت‌ها معمولا ترکیبی غیر واقعی از آثار بهترین هنرمندان گرافیست جهان است که از بهترین و قدرتمندترین ابزارهای CGI جهان برای اجرای آن‌ها استفاده شده است.

خانه‌ی اپرا

امسال افتخارآفرینان بسیاری برای شرکت در این رویداد به استودیوی بزرگ انیمیشن جهان یعنی Universal Everything رفتند و چون Universal Everything نیز متوجه شد که در همه جا از کنسرت ColdPlay گرفته تا برنامه‌های رادیوهد از CGI ها استفاده می‌شود، ترتیبی داد تا در نمایشگاه امسال سلیقه‌ها و سبک‌های مختلفی ارائه داده شوند. 

انیمیشن‌هایی که در این نمایش ارائه می‌شوند، اولا ۱۰۰٪ با دست ترسیم شده‌اند و ثانیا آثار ۲۲ هنرمند از سراسر جهان هستند.

موسس  Universal Everything نت پایک نیز می‌گوید:

در مقایسه با سال گذشته از CGI‌های پیشرفته‌تری استفاده شده است، فرایند ساخت انیمیشن‌های ما با دست به شکل آنالوگ، گویی روح انسان را به تصویر می‌کشند.

طریق اجرا نیز به این ترتیب است که به هر انیماتور یک بلوک ۳۰ ثانیه‌ای زمان داده می‌شود تا با پروژکتور و CGI ها کار کند، در ضمن می‌بایستی از یک زمینه‌ی مشکی با پالت‌های رنگی محدود استفاده کنند. به علاوه حین اجرا چند کلمه‌ی کلیدی مثل "رشد" یا "افزایش" و... را در نظر می‌گیرند تا به عنوان یک تم اصلی از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که انیماتورها هنوز هم از ابزارهای دیجیتالی استفاده می‌کنند ولی انیمیشن‌ها همگی کار دست هستند.

خانه اپرا سیدنی