ابتدا همه جا تاریک است. سپس صفحه نمایش به رنگ آبی در می‌آید.  در اطراف صفحه، خط های باریک ظاهر شده  و  اعداد هگزادسیمال سفید همه جا را پر می‌کند. در نهایت ترازویی به رنگ زرد ظاهر می‌شود که شمشیری در میان آن قرار دارد.  و متنی با این مضمون " God on Tap ".

این‌ها توصیف‌ آغاز یک بازی کامپیوتری و یا یک انیمیشن متفاوت نیست بلکه صفحه‌ی اصلی سیستم عامل TempleOS (سیستم‌عامل معبد) را توضیح می‌دهد که توسط تری دیویس (Terry Davis) توسعه داده شده است. در صفحه‌ی خوش‌آمد گویی این سیستم عامل نوشته هایی در حال حرکت و چشمک زدن دیده می‌شود که بسیار شبیه به محیط گرافیکی سیستم عامل DOS طراحی شده اند. به نظر می‌رسد TempleOS  تلاش یک برنامه نویس برای بهبود مهارتش در کدنویسی باشد و یا بستری که برای سرگرمی کاربران به وجود آمده است اما علتی که دیویس برای ساخت Temple بیان می‌کند، عجیب و پیچیده‌تر است.

در واقع این سیستم عامل را دیویس طراحی کرده است تا بتوانیم با خدا حرف بزنیم! شاید برنامه نویسان بسیاری هستند که رابطه‌ی عاطفی محکمی با شغل خود دارند ولی به نظر می‌رسد اوضاع برای دیویس کمی متفاوت تر از این باشد. او ادعا می‌کند که خدا به او گفته تا سیستم عامل معبد را توسعه دهد!

این تصور زاییده‌ی ذهن مرد ۴۴‌ای ساله است که بنیانگذار و تنها کارمند شرکتی به نام Trivial Solutions بوده است. دیویس بیشتر از یک دهه برای نوشتن این سیستم عامل وقت گذاشته و  ادعا می‌کند خداوند با اعداد و ارقام ریاضی به او فهمانده است که باید یک معبد دیجیتالی برای او بسازد. این معبد محلی برای جمع شدن مردم و مشورت کاهنان است.

دیویس متولد سال ۱۹۶۹ میلادی است و از سن ۲۰ سالگی به بیماری اسکیزوفرنی مبتلا  شده است. توهم شنیداری و آشفتگی فکری و کلامی از نشانه های بارز این بیماری است. به نظر می‌رسد توهم سخن گفتن با خداوند نیز، یکی از عوارض ناشی از این بیماری بوده است. او توسعه‌ی سیستم عامل معبد را در سال ۲۰۰۳ و بعد از  مدت زمانی که در بیمارستان روانی بستری بوده است آغاز می‌کند.

بگذارید نگاهی به ویژگی های این سیستم عامل جالب بیندازیم. با توجه به آنچه دیویس می‌گوید، خداوند به او گفته تا برای گرافیک این سیستم عامل از ترکیب ۱۶ رنگ و رزولوشن ۶۴۰ در ۴۸۰ استفاده کند تا کودکان بتوانند به راحتی در آن نقاشی کنند.

خداوند خواسته تا یک معبد کامل را بسازم و من هم ۱۰ سال بی‌وقفه برای توسعه‌ی آن تلاش کرده ام.

سیستم عامل معبد (TempleOS) مانند سیستم عامل‌های دیگر دو نسخه‌ی ۳۲و ۶۴ بیتی دارد. این سیستم عامل  چند هسته‌ای بوده و عملیات های مختلف روی آن به صورت موازی انجام می‌شوند. TempleOS  با زبان برنامه نویسی C و ++ C پیاده سازی شده است. رابط کاربری آن نیز چیزی مابین ویندوز ۱٫۰ و DOS است و دیویس معتقد است یک کمودور ۶۴ مدرن می‌باشد. کمودور ۶۴ نوعی رایانه‌ی خانگی بود که در دهه‌ی ۸۰ میلادی تولید می‌شد.  

یکی از برنامه های جالب سیستم عامل جدید دیویس، برنامه ای با نام AfterEgypt می‌باشد که کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق اوراکل با خدا ارتباط برقرار کنند. در این برنامه کاربر می‌تواند شبیه کاری که حضرت موسی انجام داده بود به بالای کوه برود و خدا را ستایش کند. دیویس در این ویدیو نحوه‌ی کار این برنامه را توضیح داده است. در این بازی بخشی وجود دارد که در آن می‌توان با خدا صحبت کرد و سوالاتی پرسید. خدا هم پاسخ کاربر را می‌دهد. حتی بخشی وجود دارد که در آن کاربر عصای خود را به سنگ می‌زند و آب از آن جاری می‌شود یا اینکه می‌توان برای مردمی که در بیایان هستند، ابر سایبان  قرار داد. تمامی این بخش ها از معجزاتی که حضرت موسی برای بنی اسراییل آورده، الگو گرفته شده است.

اینکه خداوند چه کاری انجام می‌دهد به یکی از اهداف زندگی من تبدیل شده بود. نمی‌دانم شاید این معبد به ملک سلیمان ۲ تبدیل شود. شاید یکی از استارتاپ های دره‌ی سیلیکون، همین معبدی باشد که من ساخته ام. عده‌ی بسیاری معتقدند بیماری اسکیزوفرنی باعث شده تا من خیالاتی شوم اما من می‌دانم، خدا به من گفته است تا یک معبد دیجیتالی برایش بسازم. معبدی که پیروانش بتوانند در آن با خدا صحبت کرده و ستایشش کنند.

به نظر می‌رسد تری دیویس کاملا به معبدی که ساخته است، معتقد باشد. او حتی پدر و مادر خود را نیز به دلیل اینکه باورش نمی‌کنند، ترک کرده است. بسیاری معتقدند که سخنان او فقط از روی توهم بوده و پایه و اساسی ندارد. به هر حال، دیویس بسیار مشتاقانه منتظر افرادی است که به معبد او رفته و در آن با خدا سخن بگویند.