مدتهاست هدف بیشتر شرکت‌های آمریکایی برون‌سپاری ارائه‌ی خدمات به مشتریان است. در راستای رسیدن به این هدف آژانس تبلیغاتی FCB برزیل با ارائه‌ی یک ایده‌ی بسیار جالب و جذاب به پیتزا‌فروشی بلا ویستا در کالورسیتی و مدرسه‌ی زبان CNA سائوپائولو کمک کرده است تا یک معامله‌ی برد- برد انجام دهند. 

با اجرای این ایده‌‌ی جذاب دانش‌آموزان برزیلی صحبت به زبان انگلیسی را با انگلیسی زبانان در دنیای واقعی تجربه می‌کنند.

نحوه‌ی کار این سیستم خاص و جذاب به این ترتیب است که زمانی که کسی در لس‌آنجلس یا آمریکا با پیتزا فروشی بلاویستا تماس می‌گیرد این تماس به طور خودکار به یک دانش‌آموز که در مدرسه‌ی زبان برزیل در کلاس نشسته است متصل می‌شود. این دانش‌آموزان توسط مدرسان و مربیان خود راهنمایی می‌شوند تا از طریق چت و مکالمه با مشتری سفارش مورد نظر او را بگیرند. 

hello pizza

البته این سیستم امتیازی نیز برای مشتریان در نظر گرفته است و آن هم این است که هر مشتری به هر میزانی که با این دانش‌آموزان صحبت کند تخفیف خواهد گرفت. بنابراین اگر کسی تمایل به دریافت پیتزای مجانی باشد، می‌تواند از طریق تماس با این پیتزافروشی و مکالمه‌ای نسبتا طولانی با یکی از زبان‌آموزان در یک چشم بهم زدن یک پیتزای مجانی دریافت کند.

جالب‌ است بدانید که در ماه مه سال گذشته آژانس تبلیغاتی FCB برزیل ایده‌ی دیگری مبنی بر  speaking exchange برای مدرسه‌ی زبان CNA ارائه داد. در این کمپین نیز زبان‌آموزان جوانی که تمایل داشتند زبان انگلیسی را به صورت تجربه‌ای از دنیای واقعی یاد بگیرند می‌توانستند با بازنشستگان سالمند آمریکایی انگلیسی زبان که اغلب به دنبال کسی برای صحبت کردن هستند، تماس بگیرند و به صورت تصویری با آن‌ها چت کنند. این مکالمه تجربه‌ی بسیار جالبی هم برای سالمندان و هم برای زبان‌آموزان جوان شد.

exchange

استفاده از این روش‌ها در دراز مدت بسیار مفید و سود‌آور است. به همین جهت در حال حاضر نیز این آژانس تبلیغاتی در حال پیگیری است تا بتواند راه‌های جالب دیگری را برای تجربه‌ی زبان انگلیسی در دنیای واقعی ارائه دهد.

بی‌شک چنین روش‌های ابتکاری و جالب هم برای مشتری جذاب است و هم برای خود زبان‌آموزان تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است. مشتریان احتمالا هیچ‌گاه این مکالمه‌ی شیرین و از همه مهم‌تر تخفیف در قیمت پیتزا را فراموش نمی‌کنند.

از طرفی هم جوانان زبان‌آموز می‌توانند با سالمندان ارتباط عاطفی برقرار کنند و آن‌ها را مثل پدربزرگ و مادربزرگ خود بدانند.