بارها اتفاق افتاده وسایل خود را گم‌کرده یا جا بگذاریم و برای پیدا کردن آن مشکلات زیادی داشته باشیم و حتی بر فرض پیدا کردن، زمان زیادی صرف آن کنیم. 

از این رو، ابزار های جدیدی به نام گجت یابنده (item finder) عرضه شده که در ادامه با کارکرد آن آشنا می شویم.

گجت یابنده چگونه کار میکند و چه ویژگی هایی دارد؟

گجت یابنده وسیله‌ای هوشمند در ابعاد کوچک است که به افراد در پیدا کردن وسایل کوچکشان از جمله کلید، کیف و گوشی موبایل کمک می نماید. این گجت هوشمند دارای اپلیکیشنی است که بر روی تلفن همراه نصب می شود و از طریق بلوتوث کار می‌کند. زمانی که کیف پول یا کلیدهای خود را جا گذاشته‌اید (و فاصله گوشی از آن افزایش پیدا می‌کند)، گجت و گوشی هم‌زمان زنگ زده و شما را خبردار می کنند. ویژگی دیگر این محصول، نمایش آخرین مکان ثبت شده توسط گوشی است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد زمانی که وسیله خود را گم کردید از طریق آخرین نقطه اتصال وارد محدوده گجت ‌شوید تا مجدداً به آن متصل شده و وسیله‌ی گم‌شده را پیدا کنید.

ارتباط گجت با گوشی دوطرفه است، یعنی می‌توانید برای پیدا کردن گوشی خود دکمه فایندیما را فشار دهید تا گوشی شما (حتی در حالت سکوت) به صدا درآمده و از محل گوشی خبردارتان کند .(برای مشاهده جزییات ویدیو گجت یابنده فایندیما را تماشا کنید)

وجود مدل‌های مختلف انتخاب را برای کاربر مشکل می‌کند و این سوال ایجاد می شود که در هنگام خرید گجت یابنده به چه مواردی باید توجه شود و چه آپشن‌هایی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. از موارد مهمی که در هنگام خرید این دستگاه باید به آن دقت کرد عمر باطری این گجت، دارا بودن تکنولوژی (BLE) برای مصرف بهینه باطری موبایل و همچنین سرویس تحت وب آن است که وقتی کاربرد دارد که گوشی و گجت یابنده باهم گم شوند، با استفاده از این سرویس به سایت سازنده دستگاه مراجعه کرده و بعد ورود مشخصات کاربری آخرین محل ارتباط گوشی را روی نقشه اکانت کاربری مشاهده فرمایید.

فایندیما استارتاپ ایرانی است که تولید این محصولات را در کشور آغاز کرده است. 

در حال حاضر تهیه محصول فایندیما بصورت پیش خرید امکان پذیر است، در این مرحله با توجه به محدودیت عرضه، محصول تنها به افرادی ارائه خواهد شد که از طریق وب سایت فایندیما در طرح پیش فروش شرکت نمایند. از آنجایی که این محصول برای اولین بار در ایران عرضه می شود، افرادی که در طرح پیش فروش فایندیما در دونیت شرکت کنند نام آنها بعنوان پیشتازان طرح در ابتدای دفترچه‌های راهنمای محصول برای یادبود و قدردانی درج می گردد.

جالب است بدانید قطعات فایندیما از آلمان و نروژ تهیه و طراحی و مهندسی آن توسط گروه جرمینال انجام‌شده است.

اگر مایل به معرفی استارتاپ خود در زمانا هستید، به zamanablog@gmail.com ایمیل ارسال کنید.