زمانا؛ یک وبلاگ تحلیلی فناوری اطلاعات است.

یک وبلاگ

مهترین چیز راجع به ما این است که ما یک وبلاگ هستیم. یعنی دوست‌ نداریم یک پورتال خبری و یا سایتی شلوغ و پیچیده باشیم. زمانا وبلاگی ساده با مجموع نویسندگانی است که روزانه راجع به علاقه‌مندی‌هایشان در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات می‌نویسند.

وبلاگ بودن برایمان از این جهت مهم است که هر مطلبی که نشر می‌شود، صرفا بعنوان یک وسیله اطلاع رسانی نیست، بلکه روحی از طرز فکر نویسنده نیز در آن دمیده شده است که ارتباط خواننده با متن را راحت‌تر می‌کند.

بسیاری از مخاطبان، از تیم ما می‌پرسند، چرا روی blog.ir هستید و دامنه مستقلی برای خود ندارید؟ پاسخ ما ساده است: چرا نباید باشیم؟ تحت شرایطی که یک سرویس وبلاگ‌دهی می‌تواند بستر مناسب و مطمئن را برای وبلاگ‌نویسی فراهم کند چه دلیلی دارد که دغدغه‌های سرورداری و مشکلات مشابه را به جان بخریم؟

با نگاه تحلیلی

زمانا نگاه گزارش‌محور و یا خبرمحور به هیچ رخدادی ندارد. ما در زمانا اغلب به مسائلی می‌پردازیم که در دیگر وبلاگ‌های فارسی فناوری‌اطلاعات کمتر ممکن است پیدایشان کنید، چراکه دغدغه‌ی ما آخرین جنس فلز استفاده شده در گجت‌ها نیست بلکه به دنبال یافتن تاثیر فناوری‌اطلاعات در زندگی امروز و فردای نوع بشر هستیم.

حجم عظیمی از محتوای انگلیسی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که به خاطر توجه بیش از حد به اخبار عمومی فناوری، از آن‌ها غافل مانده‌ایم. مطالبی که ما سعی می‌کنیم کشف‌ و ترجمه‌شان کنیم.

درباره‌ی فناوری اطلاعات

دایره‌ علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات به قدری گسترده و در حال توسعه است که نمی‌توان زمانا را وبلاگی تحلیلی در تمامی این شاخه‌ها دانست. ما فناوری اطلاعات را بعنوان رشته‌ای از دانش که می‌تواند نقطه‌ی اتصال تمامی این‌ها باشد انتخاب کرده‌ایم.