فقط یک دوربین ساده، یک میکروفون و هدفون و یک لپ تاپ یا کنسول بازی نیاز دارید تا در یوتیوب میلیون‌ها طرفدار پیدا کنید و از این راه پول خوبی هم به جیب بزنید، ولی همه چیز به این سادگی نیست، یک چیز دیگر هم نیاز دارید: یک بامزگی منحصر به فرد.

به گفته روزنامه سوئدی Expressen، فلیکس محبوبترین ستاره یوتیوب در سال ۲۰۱۴ است، که در یک سال درآمد ۷ میلیون دلاری داشته است.

فلیکس جلبرگ (Felix Kjellberg)، پسر بیست و پنج ساله‌ای است که بانام PewDiePie در بین طرفدارانش شناخته شده‌است. او از بازی کردن و عکس العمل هایش در حین بازی  فیلم می‌گیرد و در یوتیوب قرار می دهد و از همین روش توانسته ۳۸ میلیون دنبال کننده پیدا کند، چیزی بیشتر از One Direction و  تیلور سوییفت! 

Ian Maude از گروه Ender Analysis می‌گوید:

او جذابیت زیادی برای قشر سنی نوجوان و حتی بزرگسالان جوان دارد  و با اینکه تصور درآمدزایی از یوتیوب سخت است اما معادل نیمی از مردم  انگلیستان ویدئوهای او را تماشا می کنند و این حجم از بیننده می تواند یک منبع درآمد برای افرادی مثل فلیکس باشد.

 یکی از ویدئوهایی که فلیکس از بازی Agario منتشر کرده است، ۱.۶ میلیون بیننده در ۲۴ ساعت جدب کرده است.

PewDiePie گیمر معرفو سوئدی

گیمر سوئدی خطاب به هوادارانش می گوید:

هرگاه میزان درآمدی که من در یک سال به دست آورده‌ام منتشر می‌شود، بسیاری از مردم شوکه می‌شوند و حتی برخی از آنها بسیار عصبانی می‌شوند. مردم فکر می کنند من فقط جلوی تلویزیون لم میدهم و داد و بیداد می‌کنم ولی فقط همین نیست و کارهای زیادی برای انجام دادن هست.

سود حاصل از یوتیوب

در جولای 2014، فلیکس در پاسخ به یکی از کاربران وب سایت Reddit اذعان کرد که تقریبا ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ بدست آورد است. او در پاسخ به منتقدانی که نحوه درآمدزایی او را زیر سوال می برند می گوید: مقدار پولی که من برای خودم صرف می کنم بسیار کمتر از پولی است که برای خیریه‌ها صرف می کنم. 

یوتیوب همچنان شرکت سودآوری برای ستاره هایی مشهور خود محسوب می‌شود. درآمد این ستارگان بوسیله تبلیغاتی که در کنار ویدیوهایشان قرار می‌دهند به دست می‌آید.

سایت‌هایی مانند یوتیوب دارای شرایط و ضوابطی هستند که اجازه فاش نمودن میزان درآمد کاربرانشان را نمی‌دهند اما Olajide Olatunji گیمر معروف که با نام KSI شناخته می‌شود به روزنامه Metro گفته است که از راه بازی کردن پول کافی برای خرید خانه برا والدین خود را به دست آورده است.

فلیکس در ادامه پاسخ‌اش در Reddit می‌نویسد:

من بیشتر از نیازم از یوتیوب کسب کردم ،این کار آسان بود و فقط وجود طرفداران بزرگ بود این امر را  برای من امکان پذیر کرد.

این برای همه اتفاق نمی افتد

آقای Maude از گروه Ender Analysis یک توصیه احتیاطی برای هرکسی که با رویای میلیونرشدن در یوتیوب وارد می‌شود دارد. به گفته‌ی او، همانطور که در بسیاری از کارها فقط تعداد انگشت شماری از افراد وجود دارند که آن کار را به شکل خارق العاده ای انجام می دهند در یوتیوب هم بسیاری از افراد نمی توانند هیچ درآمدی داشته باشند. مردم باید یک ویژگی خاصی در شما ببینند تا جذب ویدئوهای شما شوند و این برای همه اتفاق نمی افتد.