به نظر می‌رسد یک شهر معمولی در پای کوه‌های آلپ باشد. دقیقا سه ساعت مانده به شهر بخارست، پایتخت رومانی که پر از  ماشین‌های کلاسیک، خانه‌های مجلل و درختان زیباست.

نام این شهر Ramnicu Valcea است ولی سازمان‌های قانونی سراسر دنیا آن را بیشتر با نام Hackerville (هکرویل) می‌شناسند. ظاهر آرام مردم شهر به گونه‌ای است که نمی‌توان تصور کرد هکرهای آن سالانه‌ میلیاردها دلار از سایت‌های اینترنتی دزدی می‌کنند.

به تازگی شرکت امنیتی نورتون مستندی را تحت عنوان در خطرناک‌ترین شهر اینترنت  ساخته است که داستان این شهر و هکرهای آن را بیان می‌کند. در ادامه می‌توانید این مستند جالب ۲۰ دقیقه‌ای را تماشا کنید.

سه نفر از شناخته شده‌ترین هکرهای دنیا (بخوانید کراکر!) در این شهر زندگی می‌کنند. یکی از این افراد Guccifer است که مسئول هک کامپیوترهای جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا، هیلاری کلینتون و راکفلر بود. شخص دوم نیز Robert Bukya با نام مستعار ICEMAN است که ناسا را هک کرده بود و Razvan Manole (با نام مستعار Tinkode) نیز سایت پنتاگون را مورد حمله قرار داده بود.

این هکر ها نیز کار خود را از هک حساب‌های کاربری شروع کرده‌اند. زمانی که اینترنت هنوز جدید بود و مردم هم نمی‌دانستند که نباید از اعدادی مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸ برای رمز های عبور خود استفاده کنند.

می‌توان گفت جرایم اینترنتی صورت گرفته در این شهر از سال ۲۰۰۲ و از کافی‌نت‌هایی شروع شد که اینترنت ارزان در اختیار کاربران می‌گذاشتند. عده‌ای از هکرها در سایت Ebay تبلیغات جعلی ارسال می‌کردند و کالایی را که وجود نداشت به فروش می‌رساندند. بعد از مدتی Ebay راه چنین کلاه‌برداری‌هایی را بست و هکرها مجبور شدند روش تازه‌ای را به کار بندند.

ICEMAN برای اینکه احساس قدرت کند سرور اصلی ناسا را هک کرده و Tinkode نیز ادعا می‌کند که از گوگل و فیسبوک گرفته تا سایت های دولتی آمریکا را مورد حمله قرار داده است.

Guccifer ادعا می‌کند چون می‌خواسته واقعیت را بداند حساب‌های کاربری بوش و کلینتون را هک کرده است. او برای این کار خود به ۴ سال زندان محکوم شد ولی در گفتگوی خود اعلام کرد که از این کار خود پشیمان نیست و اینکه در مورد او عادلانه رفتار نشده است.

من تنها برای پول این کار را انجام نمی‌دهم. من کاری را انجام می‌دهم که به نظرم درست است. فکر می‌کنم ۷  سال زندان برای هک کردن تنها دو ایمیل خیلی عادلانه نباشد!

این سه هکر پیامی را برای جهانیان منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه باید چشما‌ن‌شان را باز کنند زیرا از نظر Tinkode بیش از ۸۰  درصد از سرورهای سراسر جهان آسیب پذیر هستند.