تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. تنوع برنامه‌های موجود نیز باعث شده‌اند تا مردم روزبه‌روز بیشتر به این وسایل الکترونیکی وابسته شوند. در هر سنی که باشید و هر موقعیت شغلی که داشته باشید احتمالا تعدادی برنامه و بازی بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود دارید و روزانه شبکه‌های اجتماعی خود را با یکی از این ابزارها و یا لپ‌تاپ خود بررسی می‌کنید.

احتمالا این چرخه برای شما نیز بسیار آشنا است : روی تخت خود دراز کشیده‌اید و ظاهراً آماده‌ی خواب و ورود به سرزمین رویاها هستید. اما ابتدا با شتاب گوشی هوشمند خود را برمی‌دارید و شش زنگ هشدار که در طول هفته به آن‌ها نیاز دارید را تنظیم می‌کنید. اما قبل از این‌که از برنامه‌ی گوشی خود خارج ‌شوید ممکن است دوست داشته باشید متنی هم به یکی از دوستان قدیمی خود بفرستید. علاوه بر آن شاید بخواهید برای مدت کوتاهی یکی از بازی‌هایی که قبلا با دوستان‌تان هم بازی کرده‌اید را بازی کنید. و ... این همان ویدئویی است که در یوتیوب بود و شما موفق به دیدن آن نشدید. پس از این پروسه‌ی طولانی احتمالا دیگر زمان خواب فرارسیده است. البته اگر ایده‌ی جدیدی به ذهنتان نرسد.

امروزه این یک روال کاملاً طبیعی است. درواقع ۹۵ درصد از مردم می‌گویند که در ساعات قبل از خواب به‌طور منظم وب را مرور می‌کنند، متن می‌خوانند و تلویزیون تماشا می‌کنند. اما تمام این زمان‌های استفاده‌ از تلفن، تبلت، لپ‌تاپ و یا تلویزیون غیر از منحرف کردن اذهان کار دیگری انجام نمی‌دهند و تنها فرایند به خواب رفتن شما را سخت‌تر می‌کنند. که طی کردن این فرایند طولانی قبل از خواب ممکن است شما را بد خواب کند و یا حتی  ذهن و جسم شما را تحت تأثیر قرار دهد.

اینفوگرافی زیر با استفاده از داده‌های آماری، این موضوع را بررسی کرده است.

اینفوگرافی استفاده از موبایل در خواب