Magic Leap یکی از شرکت‌های متفاوت و خاصِ فعال در زمینه‌ی واقعیت مجازی است که درصدد وارد کردن دنیای مجازی به محیط واقعی زندگی ماست. به همین منظور این شرکت به تازگی استارتاپی را راه‌اندازی کرده است که در آن با ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در تلاش است نوعی گجت پوشیدنی تولید ‌کند که تصاویر را به شکلی برجسته در دنیای واقعی نمایش می‌دهند.

با عملی شدن این پروژه در واقع گویی مجسمه‌های سه بعدی در دنیای واقعی ما خلق می‌شوند که با کمک ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار و میان افزارهای ویژه ساخته شده‌اند. تکنولوژی که حتی تصور اینکه روزی از آن استفاده کنم، هیجان‌زده‌ام می‌کند!

مجیک لیپ

پیش‌بینی می‌شود که این پروژه موفقیت بسیار چشم‌گیری داشته باشد. به همین خاطر شرکت بزرگی مانند گوگل حاضر شده است مبلغی حدود ۵۴۲ میلیون دلار بر روی آن سرمایه‌گذاری کند. 

البته جزئیات این پروژه هنوز اعلام نشده است و به گفته‌ی خود شرکت این پروژه یک پروژه‌ی رازآلود و مخفی است. ولی  طرح جدید ارائه شده توسط این شرکت نه تنها می‌تواند در بازی‌های کامپیوتری جلوه‌های جالب و ویژه‌ای را ایجاد کند، بلکه قادر خواهد بود وارد تمام قسمت‌های زندگی روزمره ما شود.

مدیر عامل شرکت Magic Leap در مورد محصولات تولید شده در این شرکت می‌گوید:

محصولی که توسط مجیک‌لیپ در حال توسعه است، طبیعی‌ترین و بهترین واسط کاربری ارتباطی توسعه‌یافته در جهان فناوری است.

طبق اطلاعات موجود گجت پوشیدنی جدید شرکت Magic Leap کمی متفاوت‌تر از هدستی است که در واقعیت مجازی از آن استفاده می‌شود. شاید هم این گجت موفق شود تا تمام ابزارهای فعلی موجود برای واقعیت مجازی را از میان بردارد. این گجت در واقع پروژکتور کوچکی دارد که تصاویر از طریق آن پخش می‌شوند و سپس به وسیله‌ی لنز‌هایی که تعبیه شده است نور به شکلی پردازش می‌شود که چشم انسان را قادر می‌سازد تا دنیای مجازی را مانند دنیای واقعی در مقابل خود ببیند. زیرا تصاویر سه بعدی را به شکلی کاملا واقعی نمایش می‌دهد.

طراحی این محصول به گونه‌ای است که حتی می‌توانیم به کمک آن بازی کامپیوتری را به شکلی کاملا هیجان‌انگیز انجام دهیم. زیرا این گجت این قابلیت را دارد که جانور یا هیولای موجود در بازی کامپیوتری را به شکلی که کاملا واقعی به نظر برسد در مقابل ما ترسیم کند. البته کاربر می‌تواند به کمک کنترلی که در دست دارد مکان این هیولا را تغییر دهد و او را بالاتر و پایین‌تر آورد و حتی بزرگتر و کوچک‌تر کند. این برجسته سازی که  Cinematic Reality نام دارد چنان حس واقعی بودن به کاربر می‌دهد که اگر بخواهد این موجود را به شکل ایستاده در کف دست خود قرار دهد احتمالا قبل از انجام فرایند‌های لازم توسط مغز  احساس سوزشی در پوست دست خود حس کند و چند ثانیه بعد که مغز کل فرآیند را پردازش کرد تازه کاربر متوجه می‌شود این امکان وجود ندارد زیرا آنچه در مقابل اوست تصویری بیش نبوده است.

واقعیت-مجازی

طبق گفته‌ی مدیر عامل شرکت Magic Leap اگر این محصول به بهره‌برداری برسد در چت‌های ویدئویی راه دور به شکل بسیار فوق‌العاده‌ای عمل خواهد کرد. زیرا این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که حین چت ویدئویی با خانواده‌ی خود و هنگامی که بسیار دور از آنهاست حضورشان را در کنار خود و به شکلی ملموس حس کند. 

ایده‌های جالبی نیز مطرح شده است که از این محصول هنگام خرید نیز استفاده شود. به این ترتیب که در هنگام خرید در فروشگاه لیست خرید ما به شکل مجازی در کنار دسته‌ی سبد قرار داشته باشد. کودکان هم حین خرید بتوانند بازی کامپیوتری انجام دهند تا احساس لذت از خرید در خریداران بیشتر شود. ایده‌ی دیگری که برای استفاده از این محصول در خرید مطرح است این است که وقتی یکی از خریداران محصولی را انتخاب می‌کند که برای سلامتی مضر است. پزشکی در مقابل او ظاهر می‌شود و در مورد مضرات استفاده از این محصول هشدارهایی به خریداران می‌دهد. به نظر من این ایده به خودی خود می‌تواند کمک شایانی به سلامت جامعه کند. 

واقعیت-مجازی

از کاربردهای دیگر این فناوری می‌توان به گشت‌و‌گذار و جهان‌گردی مجازی نیز اشاره کرد. زیرا به کمک این محصول شگفت‌انگیز می‌توان بدون نیاز به سفر، شهرهای جهان را همچون یک تجربه‌ی واقعی، مشاهده کرد.

از طرفی وقتی به وسیله‌ی واقعیت مجازی دنیای مجازی را در مقابل خودمان ترسیم می‌کنیم. به دلیل این‌که مدام باید به یک صفحه نمایش تخت چشم بدوزیم این احتمال وجود دارد که دچار سردرد و سرگیجه و حتی حالت تهوع شویم. ولی طبق اظهارات Magic Leap محصول جدید تمام مشکلات فعلی را از میان برمی‌دارد.

بنابراین می‌توانیم منتظر محصول شگفت‌آوری باشیم که به ما کمک می‌کند شخصیت‌ها و اشیای مورد علاقه و دلخواه‌مان را همواره در کنار خود داشته باشیم.