تیم برنرز لی؛ مخترع شبکه جهانی وب، معتقد است بهره‌مندی از دانش برنامه نویسی یکی از خصوصیاتی است که هر سیاستمداری باید داشته باشد. به گفته‌ی او این توانایی در وضع قوانین موثر برای دنیای فناوری مفید خواهد بود.

تیم در گفتگوی خود با Every Second Counts Forum می‌گوید:

داشتن دانش کافی در زمینه برنامه‌نویسی، برای فهمیدن آنچه که مردم می‌توانند بوسیله کامپیوتر انجام دهند ضروری است. درک درست از قابلیت‌های کامپیوتر، لازمه‌ی وضع قوانین مناسب برای استفاده از آن است. در مجلس باید افرادی باشند که از کد نویسی سر در می‌آورند، نه برای اینکه برنامه نویسی کنند بلکه بتوانند قدرت این سلاح قدرتمند را درک کرده و آگاهانه در مورد قوانین مربوط به آن تصمیم بگیرند.

وی همچنین تصمیم دولت انگلیس برای قرار دادن  درس برنامه نویسی به عنوان یکی از دروس اصلی که در مدارس تدریس می‌شود، تحسین کرده است. افراد باید از سنین پایین مهارت‌های استفاده از کامپیوتر را آموزش ببینند. این قانون باعث می‌شود دانش آموزان از همان سن کودکی تعامل با کامپیوتر را یاد گرفته و بتوانند نیازهای خود را در جامعه امروز رفع کنند.

دکتر مگی آدرین پوکوک، دانشمند انگلیسی ماهواره و فضا، نیز در ادامه‌ی سخنان تیم برنز لی دلیل اصلی موفقیت خود را شروع راه در سن پایین عنوان می‌کند.

وی پشتکار و اراده قوی را دلیل موفقیت امروز خود دانسته و می‌گوید:

اولین باری که تصمیم گرفتم به فضا بروم زمانی بود که شخصیت مورد علاقه ام در یک کارتون معروف به ماه رفته بود. اکثر افراد نیز آرزوهایی مانند این دارند، ولی من در تصمیم خود مصمم بودم. البته این تصمیم از طرف کودکی سه ساله کمی ترسناک به نظر می‌رسد ولی به جرات می‌توان گفت یکی از نیروهای محرک من در زندگی بوده است. این انگیزه برای من کافی بود تا سختی‌های راه را نیز تحمل کنم."

در همین راستا، باراک اوباما اولین رییس‌ جمهوری در جهان بود که به شکل حرفه‌ای برنامه‌نویسی را با فراگیری زبان JAVA و ایجاد یک حساب‌ کاربری در git برای انتشار کدهایش آغاز کرد.