سال ۲۰۱۶ سال تغییر نامگذاری شده است. از این رو معلوم نیست امسال شاهد چه افقی از تغییرات خواهیم بود. در این مطلب در نظر داریم پیش‌بینی‌های ده نفر از مدیران اجرایی در مورد آینده‌ی کسب و کارها را مورد بحث قرار دهیم.

۱. مؤسسان خانم بیشتر

از نظر سالی کروچک (Sallie Krawcheck) مدیر اجرایی شرکت Ellevest روحیه‌ی کارآفرینی در بین خانم‌ها به شدت در حال افزایش است و به تدریج این مسئله به شکل ملموس‌تری قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل او یکی از سرمایه‌گذاران و تأمین‌کنندگان منابع برای خانم‌های کارآفرین است.

او در لینکداین در این مورد می‌گوید:

این موضوع در حال رشد و به رسمیت شناخته شدن است. اکنون دیگر مثل گذشته به این صورت نیست که تعداد انگشت‌شماری از خانم‌های کارآفرین در کار خود موفق شوند. بلکه این برهه از زمان به منزله‌ی خانه‌ای برای کمک به رشد و پیشرفت در این زمینه است.

Sallie Krawcheck

۲. تمرکز بر شفافیت سازمانی  

از نظر Avinoam Nowogrodski مدیر عامل شرکت Clarizen ارائه دهنده‌ی نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، تفاوت شرکت‌هایی مثل فولکس واگن در هدایت شرکت‌های بزرگ به سمت تجدید نظر بر شفافیت موضوع است. او در ادامه توضیح می‌دهد:

بسیاری از تشکیلات اقتصادی از سبک مدیریتی "احساس و پاسخ" بیشتر از روش "فرماندهی و کنترل" استقبال می‌کنند. ظهور همکاری‌های زمینه‌ای باعث شفافیت بیشتر در محیط کار شده و سبب می‌شود دانش از افرادی خاص به همه‌ی کارمندان منتقل شود.

 Avinoam Nowogrodski

۳. شرکت‌های فناوری اقتصاد را پیش خواهند برد

از نظر شیروی دی‌سای (Sheeroy Desai) مدیر عامل و بنیانگذار شرکت Gild همانطور که برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند سال ۲۰۱۶ سبب رشد انفجاری در زمینه‌ی اقتصاد خواهد شد و رشد صعودی در پیش خواهد داشت. او در ادامه می‌گوید:

در سال ۲۰۱۶ ما شاهد این خواهیم بود که اقتصاد ایالت متحده گسترش یابد و به رشد قوی‌تری برسد. به ویژه این‌که اقتصاد فناورانه می‌تواند جریان را به صورت خاصی پیش ببرد و هدایت حباب فناوری را به عهده بگیرد. از طرفی با افزایش ادغام  فعالیت‌های کسب و کارها خروجی‌های فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

Sheeroy Desai

۴. تاکید بر رشد نوآوری

از نظر دن لی (Dan Lee) مدیر تولید میزهای هوشمند شرکت NextDesk، نوآوری چشم‌انداز کسب و کارها را به سرعت تغییر می‌‌دهد و شرکت‌ها برای سر پا ماندن خود باید روش عمل خود را تغییر دهند تا بتوانند موفق شوند. او همچنین در ادامه می‌گوید:

آنچه ما قبلاً از آن به عنوان تبدیل شدن یاد می‌کردیم اکنون بیشتر به عنوان تغییر شکل می‌پذیریم. شرکت‌هایی که با سرعت بسیار کمی پیشرفت می‌کنند در کمتر از ۵ سال آینده منقرض خواهند شد. و شرکت‌هایی که در لبه‌ی مرز هستند نیز با استفاده از نوآوری قادر به پیشرفت و رشد خواهند بود.

Dan-Lee

۵. ویدئوهای زنده

Gwen Jimmere مدیر عامل شرکت  Naturalicious که در زمینه‌ی تولید محصولات طبیعی حفاظت از مو فعالیت دارد در این‌باره می‌گوید:

یوتیوب یکی از بهترین ابزارها در زمینه‌ی بازاریابی است. اما در سال ۲۰۱۶ صاحبان کسب و کارها از طریق ویدئوهای زنده با مشتریان خود ارتباط برقرار خواهند کرد. 

کسب و کارهای کوچک ارابه‌ی موسیقی را به دست گرفته‌اند. اما برندهای بزرگ و معروف هنوز این کار را انجام نمی‌دهند. و همین باعث می‌شود فرصت‌های بزرگی را برای تبدیل فروش خود از دست بدهند. Periscope یکی از ابزارهای اصلی رسانه‌های اجتماعی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا به فروش محصولات خود پرداخته و ارتباطات محکمی را با مشتریان خود که به نوعی به دوستان آن‌ها نیز تبدیل شده‌اند برقرار کنند.

Gwen Jimmere

۶. محتوای موبایل بهتر

ژولیت دوام (Juliet Daum) مدیراجرایی ارتباطات و بازاریابی دانشگاه ویرجینیا می‌گوید استفاده از فناوری‌های تلفن همراه در حال افزایش است و در سال ۲۰۱۶ به تسلط کامل خواهد رسید. او در گفتگو با فوربز می‌افزاید:

ما برای انجام کارهای خود و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و کشف ایده‌ها و مکان‌های جدید از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی استفاده می‌کنیم. در سال ۲۰۱۶ برندهایی موفق به جلب اعتماد مشتریان خواهند بود که از محتوای مناسب و در دوز مناسب و از داده‌های حقیقی استفاده کنند.

۷. بازاریابی با صداقت

نظر آن پریتز (Anne Pritz) مدیر بخش فست‌فود رستوران Sbarro به این ترتیب است که شرکت‌های کنونی روزهای آزادی در خلاقیت خود را سپری می‌کنند و شفافیت در بازاریابی برند بسیار مهم است. او در گفتگو با فوربز می‌افزاید:

انتظار مشتری از هر برندی قبل از تقاضا، صداقت در اقدامات بازاریابی مختلف و ایجاد اعتماد در انتخاب برند مورد نظرشان است. بنابراین بهتر است برندها در چارچوب حقایق به تبلیغات و یکپارچه‌سازی برند خود بپردازند. ارتباطات باز و امکان مکالمه‌ی دو جانبه برای مهمانانی که از برند استفاده می‌کنند یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها برای رشد برندهاست.

Anne Pritz

۸. استفاده از تکنولوژی‌های مذاکره‌ای بیشتر

نیهال پارتاساراتی (Nihal Parthasarathi) مدیرعامل و یکی از موسسان CourseHorse می‌گوید:

در سال ۲۰۱۶ خدمات و فناوری‌های بازخورد خودکار اهمیت بیشتری خواهند یافت. از دستگاه‌های پزشکی که به گوشی تلفن همراه شما متصل است و وقتی زمان قرص شما می‌رسد زنگ هشدار موبایل شما را به صدا درمی‌آورد گرفته تا اپلیکیشن موبایلی که وظیفه‌ی یادآوری برخی موارد ضروری را بر عهده دارد و برنامه‎های بهداشتی و سلامتی که قصد آموزش عادات جدیدی را دارند، همه و همه موارد جدیدی هستند که امسال با آن‌ها مواجه خواهیم شد. این برنامه‌ها کمک خواهند کرد تا بار مسئولیت کارهای شخصی خود را بی‌نقص بر دوش بکشیم.

۹. رشد تقاضای شغل‌های پاره‌وقت

از نظر جف شین (Jeff Shane) مدیر عامل شرکت تست مرجع آلیسون و تیلور (Allison & Taylor) در سال جاری افراد بیشتری به جای شغل‌های تمام وقت به دنبال کارها و فعالیت‌های نیمه‌وقت خواهند بود.

 افراد حرفه‌ای بیشتر به آزادکاری روی خواهند آورد تا هم کنترل بیش‌تری روی زندگی خود داشته و هم برنامه‌ی کاری انعطاف‌پذیری داشته باشند و از طرفی هم رئیس خودشان باشند. افزایش این روند سبب ایجاد مولفه‌های مختلفی از جمله افزایش دسترسی به تکنولوژی‌های جدید، تاثیر بر رکود اقتصادی و اجرای قوانینی می‌شود که هزینه‌های بیشتری را به کارفرمایان تحمیل می‌کند.

اقتصاد گیگ این امکان را برای کارفرمایان فراهم می‌کند تا بر حسب نیاز خود به استخدام بپردازند و هزینه‌های استعدادیابی کمتری را بر آن‌ها تحمیل می‌کند و سبب افزایش نهادهای کارآفرینی می‌شود.

۱۰. تنوع بیشتر

جنیفر ویتر (Jennefer Witter) مدیر عامل گروه Boreland می‌گوید:

تروریسم، انتخابات ریاست جمهوری و افزایش نرخ بهره‌ی دولت فدرال با هم ترکیب می‌شوند تا قطعیت سال ۲۰۱۶ را از بین ببرند. مدیران اجرایی به جریان درآمدهای اضافی روی می‌آورند. از این‌رو بخش‌های جدیدی باز می‌کنند و سرویس‌های جدیدی ارائه می‌دهند تا به روش‌های مختلف درآمد بیشتری را از خارج به کسب و کار خود تزریق کنند. همین موضوع باعث تغییر شیب اقتصادی بخش‌های صنعتی مختلف می‌شود.