اغلبِ دانشجویان فناوری اطلاعات از بدو ورود به دانشگاه شناخت صحیحی از رشته‌ی تحصیلی خود ندارد. هرچند همواره تعداد معدودی از دانشجویان هستند که با عشق و علاقه‌ی قبلی وارد این رشته‌ می‌شوند ولی بیشتر دانشجویان در طی سال‌های دانشگاه به موضوعی جز پاس کردن واحدهای درسی و سروکله زدن با اساتید بر سر چند نمره‌ی اضافی نمی‌پردازند.

وبلاگ زمانا با همکاری دانشکده‌های فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر در تلاش برای برگزاری کارگاه‌هایی است که دید کلی شفافی از مسیر پیش رو به دانشجویان ارائه دهد و تا جای ممکن، آن‌ها را با چون و چرای فضای فناوری اطلاعات کشور و جهان آشنا کنند. 

این کارگاه ۲ ساعته با معرفی و آشنایی کلی از رشته‌ی فناوری اطلاعات آغاز می‌شود، با بررسی سرفصل‌های دانشگاهی، مهارت‌های مورد نیاز در بازارکار و آشنایی با استارتاپ‌ها ادامه یافته و در نهایت با معرفی جامعه‌های حرفه‌ای کشور پایان می‌یابد.

کارگاه‌های زمانا برای دانشجویان رایگان بوده و با حمایت وبلاگ زمانا و دانشگاه‌ میزبان برگزار می‌شوند. در صورتی که علاقه‌مند هستید این کارگاه‌ها در دانشگاه شما نیز برگزار شوند، کافی است با ما تماس بگیرید و مطلع‌مان کنید.