از تولد وبلاگ ما سه ماه می‌گذرد. سه ماهی که همه تلاشمان را کردیم تا هویتی، هرچند کوچک، برای زمانایمان دست و پا کرده باشیم.

خیلی‌ها نگاه گذرایی به ما انداختند و بی‌تفاوت از کنارمان گذشتند، بسیاری در سکوت بهمان سر زدنند، عده‌ای ما را مورد لطف نظرهایشان قرار دادند و برخی هم با اشتیاق برایمان پیام‌های طولانی فرستادند و از برنامه‌های مشترک‌شان با زمانا برایمان گفتند.

بهرحال تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است. بودن وبلاگی که می‌توان به بهانه‌‌ی آن کلی دوستان حرفه‌ای و فوق‌العاده پیدا کرد و به کمک آن‌ها ارزشی خلق کرد که همیشه در آرزویش بوده‌ای.

بعد از سه ماه، دوست داشتیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم ارتباط نزدیک‌تری با همه دوستانمان در زمانا داشته باشیم، از این رو جلسات ماهانه زمانا را کلید زدیم. دورهمی‌های ماهانه، با حضور همه کسانی که به نحوی با ما در ارتباط هستند.

در اولین جلسه، من، مقدمه‌ای کوتاه درباره‌ی اهداف و برنامه‌های زمانا گفتم، مهری سیاه‌ریش نکاتی را درباره‌ی نحوه‌ی درست‌نویسی و ویرایش مطالب یادآوری کرد، محمد خاهانی با به چالش کشیدن روایت خلاقانه حاضران از یک تصویر، موجبات لبخند را فراهم کرد و حمید خارزی هم با ارائه‌ی ایده‌اش درباره‌ی توسعه اطلاعاتی و جامعه‌اطلاعاتی همه را به فکر واداشت. 

ولی شاید مهم‌تر از این‌ها، دستاورد اولین جلسه زمانا، دیدار دوستانی بود که قبلا بارها نوشته‌هایشان را خوانده بودیم ولی از نزدیک ندیده بودیمشان.