شرکت فورد اعلام کرده است که در حال ورود به مرحله‌ی پیاده‌سازی دوچرخه‌های هوشمند با درک دیجیتال بالا است. دوچرخه‌ی الکترونیکی فورد تطبیق پذیر است و امکانی فراهم می‌کند که دست‌ها حین دوچرخه سواری آزاد باشند. محصول جدید فورد در حالیکه می‌تواند ضربان قلب شما را تحت کنترل داشته و وضعیت سلامت‌تان را تحلیل کند، می‌تواند یک سیستم حمل و نقل حرفه‌ای نیز تلقی شود.

نسل جدید دوچرخه‌های هوشمند فورد، امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند را نیز دارند و با استفاده از یک برنامه‌، اطلاعاتی انعطاف‌پذیر در مورد حمل و نقل، آب و هوا، زمان و ترافیک را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

طراح خلاق و ارشد فورد، بروس ویلیامز (Bruce Williams) خطاب به Mashable در این‌بار می‌گوید:

واقعیت این است که برقراری ارتباط با یک دوچرخه با تلفن شما بسیار بهتر و راحت‌تر است، این امکان در حقیقت گزینه‌های بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد.

اما قضیه تنها به اینجا ختم نمی‌شود. شرکت فورد علاوه بر سازگاری و مطابقت این دوچرخه‌ی هوشمند با گوشی‌های هوشمند، ویژگی‌های جدیدی را نیز عرضه کرده است که شامل برنامه‌ای برای ساعت‌های مچی هوشمند است که تمامی رخدادهای لحظه‌ای را از طریق این برنامه به دوچرخه منتقل می‌کند.

کاربر در صورت کار با ساعت‌های هوشمند می‌تواند ویژگی‌هایی از قبیل حالت "بدون تعریق" را فعال کند که بر پایه‌ی ضربان قلب دوچرخه‌ سوار عمل می‌کند و در صورت نیاز می‌تواند میزان گردش پدال برقی را افزایش دهد تا به کاربر کمک کند این اطمینان را حاصل کند که چرخه‌ی تعریق را از دست نخواهد داد.

ویلیامز می‌گوید:

به دلیل استفاده‌ی انبوه و استقبال زیاد از برنامه‌های کاربردی موبایل در راستای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی، برای فورد نیز استراتژی مناسبی است که برنامه‌ها‌ی مشابهی را پیاده سازی کند.

فورد همچنین اعلام کرده است که قرار است دستگاه‌های جدیدی را که توصیه‌های ایمنی وارد بازار کند. این دستگاه‌ها می‌توانند خطراتی مثل چاله‌های آب را با ایجاد ویبره در فرمان دوچرخه و یا تولید سیگنال‌های هشدار بر روی ساعت مچی اطلاع دهند.

فورد طراحی محصول جدید خود را بر پایه‌ی مشتری مداری استوار می‌کند و آن را مختص علاقه‌مندان به دوچرخه‌ سواری می‌داند.

ویلیامز در این‌باره معتقد است:

با ارائه‌ی مدل جدیدی که حتی برای رفت و آمدهای روزانه نیز مناسب است. کسانی که دوچرخه را به عنوان بخشی از شیوه‌ی زندگی خود می‌دانند. بی شک از این محصول استقبال زیادی خواهند کرد.

در تمام مدل‌های این نوع از دوچرخه‌ها علاوه بر موتور، یک باتری نیز تعبیه شده است که این باتری می‌تواند در پشت وسیله‌ی نقلیه قرار گیرد و انرژی ذخیره کند.

مارک فیلد رئیس فورد موتور درباره‌ی محصولات جدید این شرکت می‌گوید:

در شش ماه گذشته ما چیزهای بسیاری فرا گرفته‌ایم. و در حال حاضر بر روی عملی کردن افکار و بینش‌هایمان کار می‌کنیم.