در طول زندگی‌ام بارها کارهای بسیاری را امتحان کرده‌ام که بازی‌های ویدیویی، ورزش و هنر کمترین آنهاست. با این وجود هیچ‌یک از آنها نتوانستند زندگی من را تغییر بدهند و باندازه وبلاگ‌نویسی برایم لذت‌بخش باشند. اگر در حالت کلی بگویم: وبلاگ‌نویسی، من را و سبک زندگی‌ام را به کل تغییر داد. به تدریج وبلاگ‌نویسی به جای اینکه ابزاری شود که من داستانم را برای جهانیان روایت کنم تبدیل به جریانی شد که توانست زندگی من را متحول کند. برای همین است که دوست دارم به جای اینکه راجع به این بنویسم که چگونه وبلاگ‌نویسی می‌تواند منجر به رشد کسب‌وکار شما شود از این بگویم که چگونه وبلاگ‌نویسی می‌تواند خود شما را تغییر دهد.

۱) به نویسنده‌ی بهتری تبدیل می‌شوید

قبل از هر چیزی، نوشتن به معنی برقراری ارتباط است. اینکه بتوانیم دانسته‌هایمان را  بنویسیم و دیگران را مجاب کنیم تا آن‌ها را بپذیرند. برای وبلاگ‌نویسی مجبور نیستید که لزوما نویسنده‌ی خوبی باشید بلکه این اتفاقی است که به تدریج برایتان رخ خواهد داد. تبدیل شدن به شخصی که می‌داند چطور بنویسد، مهارتی است که می‌تواند تا انتهای زندگی یاری‌تان کند. فرقی نمی‌کند نوشتن یک رزومه قوی باشد و یا یک کارت تبریک برای همسرتان، مطمئن باشید که این مهارت به کمک‌تان خواهد آمد.

۲) یاد می‌گیرید عمیق‌تر فکر کنید

زمانی که می‌خواهید در رابطه با موضوعی بنویسید، مجبورید که مکث کنید تا بتوانید در رابطه با آن بهتر و دقیق‌تر بیاندیشید. وبلاگ‌نویسی به معنای توانایی در برقراری ارتباط ذهنی بین موضوعات مختلفی است که قطعا منجر به تفکری عمیق‌تر و در نهایت قدرت تحلیلی بالاتر خواهند شد. 

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنند حرفی برای گفتن ندارند، بهتر است عمیق‌تر بیاندیشید چرا که در نهایت ناگفته‌هایتان را کشف خواهید کرد.

۳) می‌توانید ایدئولوژی‌تان را گسترش دهید

زمانی که درباره زندگی‌تان و هر آن‌چیزی که آن را شکل می‌دهد می‌نویسید بیشتر به این فکر می‌کنید که چه شخصیتی دارید و در حال گذر به چه شخصیت دیگری هستید. به این فکر می‌کنید که آیا آنچه که هستید را دوست دارید یا نه و همین می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای‌تان باشد. نقطه آغازی برای توسعه دانسته‌ها و شکل‌دهی ایدئولوژی جدید.

۴) با انسان‌های جدیدی آشنا می‌شوید

ارتباطاتی که یک وبلاگ‌نویس به وسیله نظرات وبلاگش و یا ایمیل‌های دریافتی‌اش برقرار می‌کند، بسیار دوستانه و صمیمی‌تر از دیگر روش‌های ارتباط‌های آن‌لاین است. من خود از طریق وبلاگ‌نویسی دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌ام که در نگاهم به جهان و موفقیت زندگانی‌ام بسیار موثر بوده‌اند.

۵) تاثیرگذار و الهام‌بخش می‌شوید

وبلاگ‌نویسی نه تنها زندگی شما را تغییر می‌دهد بلکه می‌تواند منشا تغییر و الهام مخاطبانتان هم باشد و از آن‌جایی که سرویس‌های وبلاگ‌دهی رایگان هستند این‌کار به نوعی شبیه عمل به یک مسئولیت اجتماعی است. دیگران از مطالب شما میاموزند و الهام می‌گیرند و مگر چیزی فوق‌العاده‌تر از این وجود دارد؟