اگر اهل تکنولوژی هستید و می‌خواهید به همین زودی ها به  فرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد  ازدواج  بدهید،  یک روش بسیارجالب برای‌تان داریم. می‌توانید به جای خریدن یک انگشتر الماس به روش سنتی، یک حلقه‌ی ازدواج  بیت کوین به او هدیه بدهید. تعجب نکنید، این حلقه یک انگشتر ساده با یک کد QR روی آن است که می‌توان از طریق یک برنامه‌ی خاص کد روی آن را اسکن کرده و  ارزش آن را فهمید.

این انگشتر ایده‌ای است که در هکاتون ۲۰۱۴ دانشگاه ام آی تی به ذهن سب نئومر (Seb Neumayer ) رسید و یکسال بعد نیز آن را عملی کرد. نئومر در حال حاضر دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مهندسی برق و علوم کامپیوتر دانشگاه  ام آی تی به پایان رسانده و یکی از علاقمندان سرسخت پول دیجیتال و بیت کوین است.

این انگشتر در مقایسه با انگشتر های دیگر مزایا و معایبی دارد. برخلاف انگشتری های دیگر که در تمامی صرافی ها خرید و فروش می‌شود، حلقه‌ی بیت کوین تنها در زنجیره‌ی بلوک‌های تراکنش شده (Blockchain) ارزش پیدا می‌کند و خرید و فروش آن نیز نیازمند داشتن یک حساب کاربری بیت کوین است. این موضوع شاید در ابتدا مشکل ساز به نظر برسد اما باعث می‌شود تا نگرانی چندانی درباره‌ی گم شدن انگشتر نداشته باشیم.

نئومر درباره‌ی پروژه‌ی خود اینگونه توضیح می‌دهد:

 مشکلی نیست اگر شما انگشتر خود را گم کنید. چون کد QR ای که روی آن حک شده است فقط مختص حساب کاربری شماست. در واقع با گم شدن انگشتر چیزی از حساب بیت کوین شما کم نخواهد شد و ما می‌توانیم برای‌تان یکی دیگر مانند آن را چاپ کنیم.  در حالی که اگر انگشتری الماس خود را گم کنید، برای همیشه آن را از دست داده اید.

برنامه ای نیز که برای این انگشتر طراحی شده است بسیار جالب می‌باشد. با این برنامه هر کسی می‌تواند کد QR روی حلقه BTC خود را اسکن کرده و به ارزش واقعی آن پی ببرد.

نمی‌توان ارزش واقعی یک انگشتر الماس را فهمید اما با این اپلیکیشن هر کسی که خواست می‌تواند قیمت انگشتر شما را بفهمد. 

نئومر قوانین خاصی را در طراحی این انگشترها در نظر گرفته است تا حلقه های بیت کوین مشابهی به افراد داده نشود. حتی می‌توان طراحی‌های مختلفی را نیز برای‌شان در نظر گرفت. این کار درست مانند فرآیند حکاکی به صورت دیجیتالی می‌ماند که در آن شما اطلاعات حساب بیت کوین خود را به صورت یک کد QR روی انگشتر حک می‌کنید. 

مشخص نیست که کاربران تا چه حد از این ایده استقبال خواهند کرد ولی به نظر می‌رسد ویژگی های امنیتی که این انگشتر  در اختیار کاربران می‌گذارد، برای بسیاری جذاب باشد.