سیلیکون ولی نام منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو است و شهرت خود را از شرکت‌های مهم انفورماتیک جهان که در این منطقه هستند به دست آورده است.
در این مطلب کوتاه سعی کرده‌ام تا نگاهی کلی به حقوق و دستمزد مهندسان نرم‌افزار در این منطقه بیاندازم. طی مطالعات صورت گرفته تا پایان سال ۲۰۱۴، درآمد مهندسان نرم‌افزاری که در مناطق مختلف سانفرانسیسکو بوده و تجربه‌ی کار در پروژه‌های تحت جاوا  را داشتند، رقم بالایی بود. هرچند توانایی کدنویسی با ++C می‌تواند مزیت مهمی برای مهندسان این منطقه محسوب شود ولی الویت درآمد‌های بالاتر با مهندسانی است که مسلط بر Hadoop باشند.
اخیرا شرکت استخدامی Riviera Partners برای به دست آوردن آمار و ارقامی در مورد استخدام‌ و دستمزد مهندسان نرم‌افزار، از مجموعه‌ی داده‌های مربوط به ۵۰۰ مهندس نرم‌افزار که در استارتاپ‌های سرمایه‌گذاری شده‌ی سال ۲۰۱۴ حضور داشتند، استفاده کرده است و معتقد است آمار به دست آمده نماینده‌ی تصویر بزرگتر و تمامی مهندسان این منطقه است.
البته این تجزیه و تحلیل‌ها شامل داده‌ها‌ی سهام و یا دیگر کمک‌های مالی صاحبان سهام به برنامه‌نویسان نمی‌شود.
معمولا مهندسین راهنما و مدیران کمی بیشتر و مهندسان سطح میانی حقوق کمتری می‌گیرند. لازم به ذکر است که در  جامعه‌ی آماری مطالعه‌‌ی انجام شده‌، به طور متوسط مهندسان هشت سال تجربه‌ی کاری دارند.
یر اساس مطالعه‌ی انجام شده توسط Riviera Partners، در بین مهندسین نرم‌افزار، درآمد توسعه‌دهندگان ++C،  C و جاوا به طور متوسط به ۱۴۳۰۰۰ دلار در سال می‌رسد، این در حالی است که توسعه‌دهندگان پایتون با درآمدی حدود ۱۴۱۰۰۰ دلار در سال کمی عقب‌تر هستند.
هر چند در رتبه‌بندی اخیر Spectrum، در بین زبان‌های برنامه نویسی محبوب‌، جاوا بالاتر از همه‌ی زبان‌ها قرار می‌گیرد. ولی به طور متوسط دستمزد مهندسینی که تجربه‌ی کار با  Hadoop را دارند به ۱۵۰۰۰۰ دلار جهش می یابد. بررسی‌های همین شرکت حاکی از این است که حقوق مهندسان ارشد و متخصصین جاوا در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط ۱۳۵۰۰۰ دلار و متخصصین C و ++C در حدود ۱۱۹۰۰۰ دلار در سال بوده است. البته تجربه‌ی کار با Hadoop در این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفته است.
با بررسی مدیران تیم‌های برنامه‌نویس در این تحقیق به نتایج جالب‌تری می‌رسیم. در سال ۲۰۱۴، مدیران تیم‌های برنامه‌نویسی C و ++C با درآمدی حدود ۱۶۱۰۰۰ دلار در سال در راس قرار داشتند، پس از آن مدیران تیم‌های برنامه‌نویسی پایتون با ۱۵۹۰۰۰ دلار و سپس Hadoop با ۱۵۲۰۰۰ دلار و در آخر مدیران گرو‌ه‌های برنامه‌نویسی جاوا با ۱۵۱۰۰۰ دلار درآمد در سال قرار می‌گرفتند.
در نهایت لازم به ذکر است که هزینه‌ی زندگی یک شخص مجرد در منطقه‌ی سیلیکون‌ولی سانفرانسیسکو چیزی حدود ۱۷۰۰ الی ۴۵۰۰ دلار در ماه معادل  ۲۰۴۰۰ الی ۵۴۰۰۰ دلار در سال است که البته به سبک زندگی وی نیز بستگی دارد.